• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402041106646
  • خبرنگار : 50180

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

طرح "جهش تولید در دیم‌زارها" بسترساز افزایش تولید و تثبیت اشتغال خواهد شد

طرح "جهش تولید در دیم‌زارها" بسترساز افزایش تولید و تثبیت اشتغال خواهد شد

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در استان، گفت: اجرای این طرح می‌تواند بسترساز افزایش تولید در اراضی دیم شود.

علی چاله چاله، در جلسه طرح جهش تولید در دیم‌زارها با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها مدیریت اصولی مزارع با علم روز جهت افزایش تولید است، به این امید که شاهد شرایط بهتری در مزارع دیم، چه در حوزه مدیریت مزرعه و چه زمینه رشد تولید باشیم.

چاله چاله با بیان اینکه عمده مزارع استان کرمانشاه دیم است، گفت: اگر مزارع دیم با علم روز مدیریت نشود، با شرایط بدتری از شرایط خشکسالی در مزارع مواجه خواهیم شد، چرا که عدم مدیریت مزارع منجر به از بین رفتن منابع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از طرح جهش تولید در دیم‌زارها بعنوان طرحی در جهت کمک به تثبیت اشتغال در حوزه کشاورزی یاد کرد و گفت: اگر مزارع کم بازده دیم اصلاح شده و تولیدات آنها مناسب شود، گام مهمی در جهت تثبیت اشتغال در روستاها  برداشته خواهد شد.

چاله چاله با اشاره به اینکه در اجرای طرح های ملی در حوزه کشاورزی همواره استان کرمانشاه جزء استان‌های برتر و پیشرو بوده، تصریح کرد: با پیگیری اقدامات امیدواریم در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها هم در کشور پیشرو باشیم.

چاله چاله سپس با بیان اینکه تهیه آمار واقعی در پهنه‌ها و عرصه‌های کشاورزی قدمی بزرگ جهت برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف بخش کشاورزی در استان است، تصریح کرد: با همکاری یک شرکت سطوح و عرصه‌های کشاورزی استان به طور دقیق در در حال اندازه گیری بوده که تهیه این آمار دقیق می‌تواند برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی استان را تسهیل کند.

وی سپس از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها درخواست کرد اطلاعات و آمار را به موقع در اختیار شبکه اطلاع‌رسانی طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دهند.

 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha