• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041106192
  • خبرنگار : 50228

یک مربی فوتبال پایه:

برخی خانواده‌ها با فشار به فرزند خود به دنبال ساختن رونالدو و مسی هستند

برخی خانواده‌ها با فشار به فرزند خود به دنبال ساختن رونالدو و مسی هستند

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال پایه می گوید این که خانواده ها بخواهند با فشار آوردن به فرزندان خود برای ورود به رشته فوتبال به دنبال تحقق آرزوهای خود و ساختن رونالدو یا لیونل مسی باشند، بسیار اشتباه بوده و به روح و جسم فرزندان خود آسیب وارد می کنند.

محسن بابادی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: امسال با شروع فصل تابستان، خانواده ها با خیالی راحت تر از چند سال اخیر به خاطر درگیری با کرونا، این فرصت را دارند که فرزندان خود را در کلاس های مختلف آموزشی ثبت نام کنند و یکی از مهم ترین آن ها در خوزستان کلاس آموزش فوتبال است که همواره استقبال زیادی از آن می شود، چرا که فوتبال در وجود تمامی خوزستانی ها نهادینه شده و تصور کودک و نوجوان خوزستانی بدون فوتبال، محال است.

وی ادامه داد: پرداختن کودکان و نوجوانان به فوتبال شرایطی دارد که این مهم باید مدنظر باشد خانواده ها به صرف فوتبالی بودن خود در کودکی و نوجوانی، به هیچ عنوان نباید فرزندان خود را مجبور به آموزش و بازی فوتبال کنند و اجازه دهند آن ها ورزش دلخواه خود را انتخاب کند. چه بسا آن کودک در دیگر رشته ها علاقه و استعداد داشته یا اصلا به سایر کلاس های آموزشی تمایل داشته باشد. پس این که خانواده ها بخواهند با فشار آوردن به بچه ها دنبال تحقق آرزوهای خود و ساختن رونالدو یا لیونل مسی باشند، بسیار اشتباه و آسیب رسان به روح و جسم فرزندانشان خواهد بود. البته با چنین خانواده‌هایی هم کم مواجه نیستیم که علاقه کودک و نوجوان خود را در نظر نگرفته و به فرزند خود اصرار به فعالیت در فوتبال دارند.
 
این مربی فوتبال بیان کرد: نکته دیگر آن که سعی کنند نزدیک ترین مدرسه فوتبال مورد تایید به محل سکونت خود را انتخاب نمایند که خود و فرزندانشان در گرمای این روزهای خوزستان اذیت و دل زده نشوند. مطلب بعدی آن است که از اهالی فوتبال درباره سطح آموزشی آن مدرسه فوتبال، اسامی مربیان و مدیران و نیز سلامت و خوشنامی آن ها تحقیق به عمل آورده تا با دیدی باز و خیالی راحت فرزندان خود را به آن جا بسپارند. چون در کنار اکثریت عزیزان زحمتکش در ورزش، ممکن است افراد انگشت شمار ناسالم از نظر اخلاقی وجود داشته باشند که برای سپردن فرزندان خصوصا کودکان و نونهالان به آن ها باید دقت بیشتری داشت. 

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که تعرفه و میزان شهریه مدارس فوتبال در سال جاری از طرف هیات فوتبال خوزستان کاملا مشخص بوده و خانواده ها باید از پرداخت هزینه اضافی پرهیز کنند. ضمن این که در ازای پرداخت شهریه، میزان خدمات ارایه شده مدارس فوتبال به جهت ایجاد فضای آموزشی مناسب، ساعت و سانس های تمرینی در هفته و یکسری استاندارد ها مشخص است که تخطی از آن را باید سریعا به هیات فوتبال و ناظرین آن هیات گزارش دهند.

بابادی ادامه داد: توصیه می شود خانواده ها بیست دقیقه پیش از اتمام تمرین در محل حضور داشته تا فرزندان خود را تحویل بگیرند، چرا که پس از اتمام سانس و خروج مدیران، مربیان و خانواده ها از آن مکان تمرینی، ممکن است انواع خطرات در کمین فرزندانشان باشد. همچنین برخی مدارس فوتبال به جهت سوددهی بیشتر، سانس ها را در چمن ها بی کیفیت و ساعات گرم روز برگزار می کنند. پس به خانواده ها توصیه می کنم به هیچ عنوان اجازه ندهند فرزندانشان صبح ها از ساعت ۱۰:۳۰ به بعد و بعد از ظهر ها نیز قبل ساعت ۱۸:۱۵ در هیچ سانس تمرینی حضور داشته باشند. اما بهترین سانس صبح ها، تا پیش از ۱۰ صبح و بعد از ظهرها نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ است.

وی گفت: یکی از مهم ترین خطرات در مدارس فوتبال خصوصا رده های میانی، برگزاری بازی از سوی مربیان، میان رده های سنی ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۴ سال و همچنین میان رده های سنی ۱۲ تا ۱۴ سال با رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال است. هرچند اختلاف سنی میان دو رده پشت سرهم فوق الاشاره کم است اما به دلیل اینکه با پدیده بلوغ و رشد فیزیکی بازیکنان مواجه هستیم، باید دقت کنند که بازیکنان رده سنی پایین تر آسیب نبینند. چون بیشتر بازیکنان حاضر در مدارس فوتبال مبتدی بوده و ممکن است با خطاهای وحشتناک و ناشیانه، منجر به آسیب دیدگی جدی بازیکنان کم سن و سال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha