• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402040603741
  • خبرنگار : 50210

مدیرکل پارک علم و فناوری استان:

صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی نیازمند بازطراحی است

صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی نیازمند بازطراحی است

ایسنا/مرکزی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بر لزوم تسریع در تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان با مشارکت دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

محمد علی داستان ششم تیرماه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان مرکزی که با حضور دکتر محمد صادق خیاطیان مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه صندوق پژوهش و فناوری استان در اختیار سه سهامدار است که هیچ کدام در استان ساکن نیستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای قانون جهش تولید، صندوق نقش موثری دارد، افزود: صندوق عملکرد ضعیفی دارد و معتقدیم که باید با سهامداران جدید بازطراحی شود اما سهامداران فعلی تمایل به ترک صندوق یا جذب سهامدار جدید برای افزایش سرمایه ندارند و عملا کار گره خورده است.

داستان تصریح کرد: اگر صندوقی با حضور شرکت های دانش بنیان استان تشکیل شود می توان گام موثری در توسعه اقتصاد دانش بنیان برداشت و اگر تسریع در این مهم صورت گیرد، به اقتصاد استان کمک شایانی خواهد شد. بر این اساس باید اجازه تشکیل صندوق با حداقل سرمایه و با تغییر سهامداران داده شود.

منطقه نوآوری در اراک ایجاد شود

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس دانشگاه اراک بیان کرد: در ورودی اراک از سمت ملایر دو دانشگاه "اراک" و "علوم پزشکی" قرار دارند که منطقه مقابل آنها محل اجتماع مشاغل مزاحم است و خواهان خروج این دانشگاه ها از این شرایط هستیم.

دکتر ذوالفقاری اظهار کرد: اخیرا شنیدیم که ۸۸ هکتار از اراضی دانشگاه توسط راه و شهرسازی واگذار می شود و این امر نارضایتی در بین اساتید و دانشجویان ایجاد کرده و ریشه در تمایلات برخی افراد داشته است، در حالی که دانشگاه به این اراضی کاملا نیازمند است.

وی در خصوص پیشنهاد ایجاد منطقه نوآوری گفت: این منطقه که مسکن و شهرسازی معتقد به اضافی بودن آن است و عملا امکان ساخت مسکن هم در این اراضی وجود ندارد را می توان به منطقه نوآوری تبدیل کرد و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داد و  یک شهرک نوآوری در استان ایجاد کرد. خوشبختانه از این پیشنهاد استقبال خوبی صورت گرفته است و با درآمد حاصل از آن، می توان فضای مقابل دانشگاه را از مشاغل مزاحم آزاد کرد و شرکت های دانش بنیان را نیز که امروز در شهر پراکنده اند تجمیع کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از اداره کل امور مالیاتی به دلیل بازگشت اعتبارات حاصل از مالیات بر ارزش افزوده شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک، به پارک علم و فناوری استان به مبلغ ۸۵۶ میلیارد تومان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha