• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402040603550
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

جذب هیأت علمی در دانشکده‌های میناب و بندرلنگه ضروری است

جذب هیأت علمی در دانشکده‌های میناب و بندرلنگه ضروری است

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جذب هیأت علمی مورد نیاز دانشکده های میناب و بندرلنگه ضروری است و در دستور کار قرار گیرد.

کتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به توسعه مراکز درمانی استان هرمزگان، تصریح کرد: لازم است سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پرستار را تربیت کنیم تا نیاز استان در حال توسعه به نیروی پرستار را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار تربیت نیروی متخصص دندانپزشک و داروساز لازم است تکنسین دهان، دندان و تکنسین دارویی تربیت کنیم، خاطرنشان کرد: با تلاش همکارانم با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوا، چالش‌های ایاب و ذهاب و شرایط خاص استان، تعداد رشته‌های تحصیلی مرتبط مورد تقاضای استان احصا و پیشنهاد خواهد شد.

جاودان اشاره به توسعه زیرساخت های آموزشی شرق و غرب دانشگاه علوم پزشکی که در غرب استان به مرکزیت بندرلنگه و در شرق استان به مرکزیت میناب در دست اجراست، عنوان کرد: در بندرلنگه از سال ۹۱ دانشکده پرستاری راه اندازی شده است و در میناب سال ۹۱ مجتمع عالی سلامت راه اندازی شده که رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی و بهداشت هم پذیرش می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دانشکده میناب تک رشته‌ای است و با توجه به سند بالادستی آمایش سرزمینی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به نیاز منطقه، با وزارت رایزنی شد و با تایید  معاون آموزشی وزارت، مجوز دانشکده بهداشت در شهرستان میناب و مجوز دانشکده پرستاری در بندرلنگه با ۳ رشته تحصیلی پرستاری، مامایی و فوریت‌های پزشکی صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: گروه برد پرستاری و گروه برد مامایی وزارت، توان علمی این دانشکده‌ها را در تربیت نیروی متخصص پرستار و ماما تایید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمنامه با وزارت راه اندازی ساختمان آموزشی، اداری، مهارت‌های بالینی و خوابگاه ضروری است، خواستار همکاری و جلب مشارکت خیرین، استاندار، فرمانداران محترم این دو شهرستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در تحقق این امر شد.

جاودان با اشاره به اینکه فراخوان جذب هیأت علمی مورد نیاز این دانشکده‌ها در دستور کار دانشگاه و وزارت است، اظهار کرد: تاکنون دو نفر هیأت علمی برای دانشکده بندرلنگه جذب شده و همچنین برای دانشکده میناب فراخوان جذب هیأت علمی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان بستک مجتمع عالی سلامت بستک به عنوان یک آموزشکده به تربیت و تعلیم بهورزان مورد نیاز مناطق محروم و روستایی استان می پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha