• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402040603544
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دوره آموزشی«جئومجیک دیزاین ایکس» برگزار می‌شود

دوره آموزشی«جئومجیک دیزاین ایکس» برگزار می‌شود

انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه شهرکرد با همکاری سایر انجمن علمی‌های برتر کشور، دوره آموزشی «جئومجیک دیزاین ایکس» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره از ۱۰ تیر ماه ساعت ۱۸ الی ۲۰،  با تدریس مهدی نصیریان، به مدت ۲۰ ساعت برگزار می‌شود.

«روش‌های مختلف Alignement قطعه در سیستم مختصات»، «روش اصالح مش و بهبود کیفیت آن، «تقسیم‌بندی مدل براساس نوع سطوح و فیچرها»، «ایجاد ترسیمه (Sketch) روی مش با استفاده از قابلیت‌های منحصر به‌فرد نرم‌افزار»، «استخراج منحنی‌های سه بعدی از روی مش و ویرایش آنها»، «انتخاب روش مدلسازی قطعه بر اساس شکل و کاربرد آن»، «بررسی انواع روش‌های اتوماتیک ایجاد سطوح و ذخیره‌سازی آن»، «انجام چندین پروژه در طول دوره جهت آشنایی با انواع مش و کارایی دستورات این نرم‌افزار» و «آنالیز ابعادی و کیفی مدل نهایی» از جمله مطالب و سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

پیشرفت تجهیزات صنعتی دقیق و کارا با سرعت بسیار زیادی در جریان است. در این مسیر مهندسی معکوس توسط دستگاه‌های قدرتمند اپتیک یا اسکنرهای سه بعدی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در بسیاری از موارد باتوجه به محدودیت‌های زمانی، پیچیدگی‌های مدل و نیز نیاز به ابزارهای کنترلی خاص باعث شده که طراحان به سمت مهندسی معکوس و استفاده از این روش در مدل‌سازی سوق پیدا کنند. در این مسیر نرم‌افزارهای متداولی وجود داشته که نرم‌افزار جئومجیک یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای این حوزه به‌شمار می‌رود.

جئومجیک دیزاین (Geomagic Design X)، جامع‌ترین نرم‌افزار مهندسی معکوس در صنعت است که با تلفیق اتوکد مبتنی بر تاریخچه "History-based CAD"و پردازش داده‌های اسکن شده سه بعدی، به کاربر کمک می‌کند به سادگی، مدل‌های جامد قابل ویرایش سازگار با نرم‌افزار Cad خود را ایجاد کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به شناسه Mechsku_admin@ مراجعه کنند.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha