• دوشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402040502471
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

بیش از ۷۰ درصد افراد با زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سروکار دارند

بیش از ۷۰ درصد افراد با زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سروکار دارند

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضمن تأکید بر اینکه کمتر خانواده ای وجود دارد که در آن بیکار وجود نداشته باشد، افزود: بیش از ۷۰ درصد از مردم جامعه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط دارند و راستی‌آزمایی از اشتغال افراد اعلامی دستگاه‌های ذیربط در سه مرحله توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

بهروز رحیم زاده، در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه نامگذاری و ترتیب و توالی عناوین وزارت به این شکل بوده که در صورت شکل گیری تعاونی ها، کار و اشتغال ایجاد می‌شود و به دنبال آن رفاه همگانی بوجود می آید.

وی افزود: ۱۱ اداره و ۳ بانک از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری می‌کنند.

رحیم زاده ضمن اشاره به اینکه شورای هماهنگی دستگاههای ذیربط وزارت در استان‌ها برای هم افزایی بیشتر ماهانه جلسه ای برگزار می‌کنند، اشاره کرد: بیش از ۷۰ درصد از افراد جامعه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون سروکار دارند و در بخش روابط کار، بازنشستگی، درمان، بانک‌ها، فنی و حرفه ای، مددجویی و مددکاری و سایر مراکز تحت تولیت وزارت ارتباط دارند و خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری عناوین سالها را در ارتباط با تولید و اقتصاد نامگذاری کرده اند و فعالین اقتصادی را سربازان جبهه اقتصادی توصیف کرده اند که این امر وظایف وزارت را سنگین تر می کند و مأموریت‌های ادارات کل را در خدمات دهی به کارگران و کارفرایان نمایان تر می کند.

رحیم زاده تصریح کرد: یکی از چالش های پیش روی کشور اشتغال و بیکاری جوانان است و کمتر خانواده ای پیدا میشود که فرزند بیکار نداشته باشد و در این مورد نقش اساسی بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه است و هر قدمی که به اشغال یک نفر منجر می شود مسایل و مشکلات آن فرد نیز حل و فصل شده و زندگی اش سروسامان پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: ۵ مدیریت همتراز با معاونت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل وجود دارد که هر کدام از این معاونت‌ها چندین ریاست زیرمجموعه دارد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: در مسئله اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بعنوان دبیرخانه تخصصی کارگروه اشتغال استان ایفای نقش می کند و با ترکیب دستگاه‌های دخیل در ایجاد اشتغال تنظیم سیاست‌ها و ریل گذاری ها را بر عهده دارد.

رحیم زاده با اعلام اینکه در سال گذشته بالغ بر ۲۲ جلسه کارگروه اشتغال استان برگزار شد، گفت: اشتغال وظیفه فرابخشی است و در زیست بوم اشتغال همه دستگاههای دولتی ارتباط دارند و تحقق صددرصدی اشتغال استان بالغ بر ۲۳ هزار و ۷۵۰ نفر را در سال گذشته شاهد بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه وزارت کار مطالبه گری است و در جهت راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای عضو کارگروه اشتغال این اداره کل نقش پیگیری و راستی‌آزمایی را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان افزود: ارسال پیامک در مرحله اول و تماس تلفنی در مرحله دوم و بررسی میدانی توسط برخی شرکتهای پیمانکار در مرحله سوم برای راستی آزمایی از اشتغال تعداد افراد اعلامی از سوی دستگاههای ذیربط در سامانه رصد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه انجام میشود.

رحیم زاده تأکید کرد: میزان تعهد اشتغال سازمان صمت با توجه به گستردگی حیطه کاری در مقایسه با سایر دستگاههای عضو کارگروه بیشتر است.

بیش از ۷۰ درصد از افراد جامعه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون سروکار دارند

این مقام مسئول استانی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۶ جزء دو به مبلغ ۱۶۱۶ میلیارد تومان در بین دستگاههای عضو کارگروه جهت پرداخت تسهیلات تقسیم شد و ریالی برای خود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باقی نماند.

رحیم زاده با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تنها ۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان اختصاص یافته بود و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، ادامه داد: تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ به ۸۹ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۱۴۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ضمن بیان اینکه طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر استانی که در حوزه مشاغل خانگی عملکرد مناسبی داشته باشد مبلغ بیشتری تسهیلات اختصاص می یابد، گفت: با توجه به عملکرد این اداره کل، بعنوان استان سوم در جذب اعتبارات مشاغل خانگی معرفی شدیم و توسط وزیر مورد تقدیر قرار گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی از طریق ۸ بانک عامل بصورت قرض الحسنه به متقاضیان معرفی شده پرداخت خواهد شد، افزود: در رابطه با میزان جذب اعتبارات از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای استان اردبیل عملکرد قابل دفاعی داشته ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha