• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402040401981
  • خبرنگار : 71429

دومین حضور وزیر دادگستری در سامانه پاسخگویی برخط به تماس‌های مردمی

دومین حضور وزیر دادگستری در سامانه پاسخگویی برخط به تماس‌های مردمی

وزیر دادگستری امروز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ برای دومین بار با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به تماس‌های تلفنی ۱۰ نفر از شهروندان پاسخ داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در پاسخ به تماس تلفنی یکی از شهروندان ساکن شهرستان ابرکوه در استان یزد در خصوص استخدام و افزایش حقوق در شورای حل اختلاف، گفت: مبنای تشکیل شورای حل اختلاف برای صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان در رفع مسایل بوده و با پیگیری صورت گرفته بودجه این شورا نسبت به سال قبل افزایش یافته است، در مجموع تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه تخصیص‌ها بیشتر شود و حداقل ها به افرادی که تمام وقت کار می‌کنند، پرداخت شود.

وزیر دادگستری موضوع استخدام این افراد در شورای حل اختلاف را نیز مستلزم تایید لایحه توسط شورای نگهبان برشمرد.

دستور وزیر دادگستری برای رفع صف‌های طولانی نان در نسیم شهر

وزیر دادگستری در تماس تلفنی دیگری از نسیم شهر درباره گلایه از صف‌های طولانی و کیفیت پایین نان و نبود نظارت بر این حوزه گفت: من پیگیر این موضوع می‌شوم، به هیچ وجه نباید شاهد صف سه ساعته برای نان باشیم، این موضوع با جدیت و با همکاری استانداری و تعزیرات پیگیری می‌شود.

رحیمی در این خصوص بلافاصله ضمن تماس تلفنی، موضوع صف‌های طولانی، کیفیت پایین و نحوه عرضه نان در نسیم شهر را با وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر کشور مطرح و درخواست کرد تیم‌های تخصصی برای بررسی موضوع تشکیل و اعزام شوند.

وزیر دادگستری همچنین بلافاصله رییس سازمان تعزیرات را هم پای خط آورد و دستور داد تیمی به نسیم شهر اعزام شود و موضوع را بررسی کنند تا شاهد حضور سه ساعت مردم در صف‌های نان نباشیم.

افزایش حضور میدانی تعزیرات

وزیر دادگستری پس از حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در گفتگو با رسانه‌ها، بر فعال بودن گشت‌های تعزیرات حکومتی تاکید کرد و گفت: حضور میدانی تعزیرات افزایش می‌یابد و رسیدگی‌ به پرونده‌های تعزیراتی جدی است.

رحیمی به جریمه‌های سنگین تعزیراتی در خصوص گرانفروشی اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند موارد گرانفروشی را با سامانه ۱۲۴ مطرح و شکایات خود را از طریق شماره ۱۳۵ ثبت نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha