فرزین فرشاد در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروزه در جوامع پیشرفته در راستای افزایش سرعت اتوبوسهای درون شهری از روشهای مختلفی استفاده میشود که ایجاد مسیرهای ویژه تردد اتوبوس یکی از این روشها است، اظهار کرد: یکی از اصلیترین ویژگیهای یک سامانه اتوبوس تندرو اختصاص یک مسیر ویژه به آن است تا فارغ از ترافیک شهری بتواند حرکت کند.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج؛ در راستای توسعه حمل ونقل همگانی و با تأکید شورای اسلامی شهر کرج در جهت بهبود زیرساختهای حمل ونقل عمومی، از سال ۱۴۰۱ مطالعات اجرای مسیر ویژه اتوبوس تندرو در خیابان شهید بهشتی و شهید چمران (حدفاصل حصارک تا پایانه شهید سلطانی) در دستور کار این معاونت قرار گرفت.
فرشاد همچنین تصریح کرد: درحال حاضر نقشههای فاز دو اجرای مسیر ویژه اتوبوس تندرو به طول حدود ۳۰ کیلومتر (به صورت رفت و برگشت) و متشکل از ۳۹ ایستگاه تهیه شده است.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح در کلانشهرها حجم بسیاری از مسافرین در کمترین زمان ممکن و با هزینه کم جا به جا خواهند شد، افزود: بدون شک با اجرای این طرح در شهر کرج نیز شاهد بهبود کیفیت سفرهایهای درون شهری، افزایش سهم حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهیم بود.
انتهای پیام
نظرات