• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402033120666
  • خبرنگار : 50477

ازدواج؛ آسان و آسمانی/ ۷

ازدواج آسان ریشه حل مساله جمعیت است

ازدواج آسان ریشه حل مساله جمعیت است

ایسنا/گلستان فرماندار شهرستان آزادشهر با اشاره به ضرورت همکاری و همدلی همه دستگاههای اجرایی برای تحقق ازدواج آسان جوانان، گفت: با تحقق ازدواج آسان می توانیم به صورت ریشه ای مساله پیری جمعیت را حل کنیم.

سید جواد کریمی ظهر امروز در گفت و گو با ایسنا در حاشیه برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوجهای جوان آزادشهری با اشاره به اینکه مساله ازدواج را باید با نگاهی فرهنگی و با ظرافت های فنی خاص خود حل کنیم، اظهار کرد: تلاش ما در شهرستان آزادشهر این بوده است که با فرهنگ سازی و برنامه هیا فرهنگ محور به سراغ حل مساله ازدواج جوانان برویم.

وی با بیان اینکه انتظار ما از همه دستگاههای اجرایی همراهی و همکاری برای تحقق ازدواج آسان جوانان است، افزود: ظرفیت بزرگ خیرین و سازمانهای مردم نهاد نیز در کنار گروههای مردمی می تواند به این مسیر پر پیچ و خم کمک شایانی کند.

فرماندار آزادشهر با تقدیر از برگزاری جشن های موسوم به جشن وصال توسط اداره کل ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: این جشن ها با هدف ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار و جریان سازی فرهنگی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان برگزار می شود که باید به متولیان این جشن های مردمی و فرهنگی خداقوت ویژه گفت.

کریمی فرهنگ سازی مقابله با رسومات نوظهور و تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج جوانان و همچنین معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق و هم افزایی در جهت تسهیل جوانان در روستا را از دیگر اهداف برگزاری جشن وصال در شهرستان آزادشهر دانست و گفت: وقتی منابع دینی ما می گوید که اکمال دین و نصف دین در امر ازدواج اتفاق می افتد پس تردید نکنید اگر جوانی ازدواج کند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان خواهد بود.

وی به نقش کلیدی خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای شناسایی خیرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

فرماندار شهرستان آزادشهر با تاکید بر اینکه باید موضوع پیری جمعیت را به صورت ریشه ای حل کنیم، گفت: این موضوع تنها با تحقق ازدواج آسان جوانان با سرعت و هزینه بسیار کمتر مرتفع می شود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha