• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402033120615
  • خبرنگار : 50107

مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد پاسخ داد

چرا واحدهای صنفی مشهد پس از این نمی‌توانند از پیاده‌روها استفاده کنند؟

چرا واحدهای صنفی مشهد پس از این نمی‌توانند از پیاده‌روها استفاده کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: قرارداد کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و سایر واحدهای صنفی برای استفاده از پیاده‌روها تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده و براساس سیاست‌های بالادستی و ابلاغ مراجع بالادستی از ابتدای سال ۱۴۰۲ نمی‌توانیم قرارداد آنان را تمدید کنیم.

فروردین‌ ماه ۹۷ بود که  شورای اسلامی شهر مشهد آیین‌نامه ساماندهی بهره‌برداری اصناف از پیاده‌روها و فضاهای شهری را با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه شهر برای ایجاد فضاهای شهری امن، پویا و فرح‌بخش به تصویب رساند. این طرح از آن زمان تاکنون در مشهد در حال اجرا بود اما روز گذشته نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از پایان یافتن اجرای این طرح است.

در متن این نامه که با موضوع ابلاغ جمع‌آوری طرح بهره‌برداری از فضای پیاده‌روی واحد صنفی و توسط محمد جواد مشیری، مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد، نوشته شده، آمده است:

"با توجه به اتمام تاریخ بهره‌برداری از فضای پیاده‌رو در پایان سال ۱۴۰۱ و پیرو تغییر سیاست‌های شهری، بدین وسیله ابلاغ می‌گردد حداکثر ظرف مدت یک هفته از زمان دریافت این نامه نسبت به جمع‌آوری فضای تحت بهره‌برداری خویش از پیاده‌رو اقدام نمایید. در غیر این صورت سازمان نسبت به جمع‌آوری اقدام و هزینه‌های مربوط از آن واحد صنفی دربافت خواهد شد."

محمدجواد مشیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت استفاده واحدهای صنفی از پیاده‌روها اظهار کرد: قرارداد کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و سایر واحدهای صنفی این حوزه برای استفاده از پیاده‌روها تا پایان سال ۱۴۰۱ بوده است. مصوبه استفاده از پیاده‌روها مربوط به سال ۹۷-۹۸ و دوره قبل شورا بوده که مدت آن بعد از ابلاغ درآمدهای پایدار منقضی شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه نگاه ما به این کسب‌وکارها حمایتی بوده و شهردار دستور حمایت داده بودند تا پایان سال ۱۴۰۱ با این کسب‌وکارها همکاری کردیم و در این چند ماه نیز از آن‌ها اجاره دریافت نکردیم.

مشیری ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ براساس سیاست‌های بالادستی و ابلاغ مراجع بالادستی نمی‌توانیم قرارداد را تمدید کنیم؛ بنابراین مصداق سد معبر است و باید جمع‌آوری شود. مانند خانه‌ای که امسال صاحبخانه بیان کرده اجاره نمی‌دهیم و قرارداد را تمدید نمی‌کنیم.

مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: امکان دارد در آینده طرح‌های دیگری را به شورا ببریم تا به این موضوع کمک کنند. تصمیم‌گیرنده شوراست.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری این مکان‌ها زور، جبر و فشاری در کار نیست، عنوان کرد: ما تنها نامه دادیم که به دلیل اتمام قرارداد باید نسبت به جمع‌آوری فضا اقدام کنند که این اتمام قرارداد هم قانونی است. میزان اجاره‌ای که پرداخت می‌شده، براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری بوده که همه نیز راضی بودند.

مشیری بیان کرد: برای مردم نیز فرقی ندارد که خوراکی را داخل پیاده‌رو، منزل و یا ماشین مصرف کنند، مهم کیفیت سرویس و خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha