• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402033020027
  • خبرنگار : 50300

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دو الگوی شاخص بانوان هستند

حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دو الگوی شاخص بانوان هستند

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در خصوص نقش بانوان در فرهنگ ایرانی اسلامی، دو الگو و شاخص ویژه یعنی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را داریم که در هیچ فرهنگ و تمدنی، مانندشان وجود ندارد و خوشبختانه ما مسلمانان و به ویژه شیعیان به این بزرگان متمسک شده‌ایم.

دکترعلی‌محمد آخوندعلی در اولین همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی که امروز (۳۰ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری این همایش،  نهادهای حاکمیتی نقش ویژه داشتند. این نشست، آغازی برای کارهای ارزنده و تحولی در ارتباط با بانوان خواهد بود. معمولا آغاز کار سخت است، امیدواریم که این همایش در دوره‌های بعد ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خصوص نقش بانوان در فرهنگ ایرانی اسلامی، دو الگو و شاخص ویژه یعنی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را داریم که در هیچ فرهنگ و تمدنی، مانندشان وجود ندارد و خوشبختانه ما مسلمانان و به ویژه شیعیان به این بزرگان متمسک شده‌ایم. حضرت زهرا(س) در دفاع از حق و عدالت تا شهادت پیش رفت و فرزند خود را هم فدای اسلام و ولایت کرد. حضرت زینب(س) نیز اگر نبود، اسلام و عدالت و هستی قلع و قمع می‌شد.

پذیرش ۱۳۲ مقاله در همایش ملی جایگاه زن در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی

دکتر مرضیه شهریاری مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور بانوان نیز در ادامه گفت: اهداف این همایش شناخت مسائل زنان به عنوان پدیده اجتماعی است و سه مساله جایگاه زنان به عنوان مادر، همسر و پایه‌گذار خانواده از محورهای همایش هستند.

وی افزود: در این همایش حدود ۱۸۵ مقاله به دست ما رسید که از این تعداد، ۴۱ مقاله در ارتباط با زن و حقوق بود. ۳۷ مقاله در حوزه زن و فرهنگ، ۱۶ مقاله در حوزه اقتصادی، ۱۴ مقاله مربوط به مسائل  فرهنگی زنان، هشت مقاله در ارتباط با سیاست و جمعیت و هشت مقاله مربوط به آموزش عالی بودند.

وی افزود: با توجه به تعداد مقالات در زمینه‌های مختلف مشخص شد که زن و حقوق، اولویت اول زنان استان خوزستان است که باید سیاستگذاری‌هایی در این حوزه انجام شود. ۱۱۷  زن در این همایش شرکت کرده‌اند که نشان می‌دهد زنان برگزارکننده آن هستند. البته ۴۴ مرد نیز در این همایش مشارکت داشتند.

مشاور رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در امور بانوان گفت: ۱۸۲ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد، ۱۳۲ مقاله امتیاز کسب کردند و پذیرفته شدند و از این تعداد، ۲۲ مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شدند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha