• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402033019942
  • منبع : بازار

مشخصات فنی سیم بکسل آسانسوری

مشخصات فنی سیم بکسل آسانسوری

در صنایع آسانسور به منظور حفظ تعادل و وزن کابین و حرکت آن از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در اغلب موارد از سیم بکسل با ساختاری خاص برای اتصال کابین از یک سمت و وزنه‌های تعادل از سمت دیگر استفاده می‌شود که نقش موتور آسانسور در واقع موازنه وزن‌ها در دو سمت می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از تکین بکسل، سیم بکسل آسانسوری در واقع ساختاری خاص از انواع سیم بکسل می‌باشد که در صنایع مختلفی از جمله اتصالات جرثقیل و تاور کرین، اتصالات دکل‌های حفاری، اتصالات اسلینگ در لیفتینگ بار، تعلیق وزن پل‌ها و سدها و حتی در سنگ‌بری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیم بکسل‌ها به صورت تک رشته تحت نام سیم مهاری در تعلیق پل‌ها، 4 رشته به صورت سیم بکسل کلایمر، 6 رشته در اتصالات جرثقیل و حفاری، 19 رشته در اتصالات تاور کرین‌ها کاربرد گسترده‌ای دارند. پرکاربردترین ساختار سیم بکسل در اتصالات آسانسور که به سیم بکسل آسانسوری شناخته می‌شود ساختار 8 رشته به صورت 8X19 می‌باشد که با مغزی از نوع سیل تولیدشده و هم به صورت مغز کنفی و هم به صورت مغز فولادی به بازار عرضه می‌شوند. یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده سیم بکسل آسانسوری در دنیا برند گوستاولف آلمان می‌باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بافت‌های مختلف سیم بکسل آسانسوری گوستاولف

طبق گزارش تکین بکسل، "با توجه به اتصال و استفاده از سیم بکسل گوستاولف روی کابین‌های آسانسور یک‌سری از مشخصات مکانیکی کیفی به صورت استاندارد نه تنها برای سیم بکسل گوستاولف آلمان بلکه برای کلیه سیم بکسل‌های مورد استفاده در اتصالات آسانسور از اولویت بالایی برخوردار است. انعطاف مناسب، تنسایل مقاومتی بالا، خاصیت فنریت مفتول‌های به کار گرفته شده در سیم بکسل، آبکاری سطحی و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از مهمترین مشخصات فنی مورد نیاز برای سیم بکسل آسانسوری محسوب می‌شوند که در بالاترین سطح ممکن روی سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf رعایت شده‌اند. سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf اصلی دارای شناسنامه و یک پلاک ویژه روی قرقره می‌باشد که مشخصات مکانیکی قرقره سیم بکسل را مشخص می‌کند و روی قرقره‌های ویژه چوبی و بسیار مستحکم ویژه سیم بکسل گوستاولف Gustav Wolf نیز عرضه می‌شود. یک مشخصه ظاهری خیلی خاص نیز روی سیم بکسل گوستاولف آلمان قابل رویت است و آن یک رگه و خط به رنگ سبز ویژه می‌باشد.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف PAWO F3: این بافت خاص از سیم بکسل آسانسوری گوستاولف به صورت ترکیبی یعنی با مغزی کنفی تولید می‌شود و دارای بافت نوع سیل است. تفاوت اصلی این ساختار با ساختار 8X19 ,مومی استفاده از مغزی کنفی با قطر بسیار کم و به‌کارگیری یک لایه استرند فولاد میانی با ساختار 1X7 می‌باشد که سبب بالا رفتن مقاومت کششی این ساختار شده است.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف PAWO F7: این ساختار از سیم بکسل آسانسوری گوستاولف دارای شباهت‌هایی با ساختار F3 می‌باشد با این تفاوت که استرند یا رشته بیرونی آن به روش وارینگتون بافته شده است. این ساختار برای اتصال کابین‌های آسانسور برج در ارتفاعات بسیار بالا مناسب می‌باشد.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف PAWO F7S: این ساختار از سیم بکسل آسانسوری با بافتی مشابه با بافت F7 تولید شده است با این تفاوت که دارای مغزی تمام فولادی با قابلیت کششی بسیار بالا بوده و در سایز 8 الی 20 میلی‌متر نیز تولید می‌شود.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف PAWO F10: این ساختار از سیم بکسل آسانسوری گوستاولف در میان ساختارهای دیگر دارای مقاومت کششی بالاتری بوده و به جای 8 رشته بیرونی با 9 رشته بیرونی تولید می‌شود. در تولید سیم بکسل گوستاولف F10 از بافت وارینگتون سیل استفاده شده و با مغزی فولادی به بازار عرضه می‌شود.

سیم بکسل آسانسوری گوستاولف F 819 F-SC: این ساختار از برند گوستاولف در واقع همان ساختار عمومی سیم بکسل آسانسوری یعنی ساختار 8X19S+FC می‌باشد که به وفور در بازار یافت شده و توسط برندهای مختلف تولید می‌شود. این ساختار از سیم بکسل آسانسوری به صورت مغز کنفی به بازار عرضه می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha