• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402033019599
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی تا دغدغه‌های مشترک کلانشهرهای دنیا

از دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی تا دغدغه‌های مشترک کلانشهرهای دنیا

اعضای شورای شهر تهران به بیان نظرات خود در خصوص سفر اخیر زاکانی شهردار تهران به بروکسل پرداختند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص تشریح سفر زاکانی به بروکسل به بیان نظرات خود پرداختند و مهدی عباسی که در این سفر شهردار تهران را همراهی می‌کرد، گفت: اجلاس‌های بین‌المللی فرصتی برای معرفی تهران است و همچنین می‌توانیم از تجربیات سایر شهرها برای برون رفت و از مشکلات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه، سفیر ایران و همکارانمان در شهرداری تلاش کردند که شأن هیات و حرمت مهمانان رعایت شود، افزود: قدردان زحمات این عزیزان بودیم و در این سفر ما دو گروه ایرانی دیدیم که گروه اول عاشقانه دوستدار ایران بودند و گروه دیگر افرادی بودند که حقارت ایران را می‌خواستند.

عباسی با بیان اینکه نشست متروپلیس سیاسی نبود؛ بلکه یک نگاه کاملا تخصصی بود و همین مسئله سبب شد که دستاوردهای خوبی کسب کنیم، گفت: در این نشست دریافتیم که مشکلات کلانشهرها یکسان است و موضوعاتی همچون تغییرات اقلیمی، مهاجرت، تامین سرانه‌ها و محیط زیست که مشکلات خودساخته بشر است همه کلانشهرها را درگیر کرده است.

سروری نیز در واکنش به این گزارش گفت: افرادی که تلاش کرده بودند که جمهوری اسلامی را منزوی کرده و تمام دلارها، رسانه‌ها و سلبریتی‌های خود را تمام قد بکار گرفته بودند که ایران تجزیه شده و یا منزوی شود با شکست مواجه شدند و دیدید که دیپلماسی فعال سبب شد که تیم مدیریت شهری به تخصصی‌ترین اجلاس برود و این حضور پاسخ روشنی به اظهارات گزاف نظام سلطه بود.

وی افزود: برای آنها این نشست تخصصی اهمیت نداشت؛ اما اینکه در این سطح مدیریتی با این همه فشار و تهدید یک مدیر از جمهوری اسلامی به این اجلاس برود سخت بود و این نشان دهنده دیپلماسی فعال ایران در همه حوزه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha