• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032919104
  • منبع : نمایندگی ایلام

در مراسم تجلیل از دانشجویان افتخار آفرین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام عنوان شد

انجمن‌های علمی دانشجویی به مسائل مبتلابه استان ورود کنند

انجمن‌های علمی دانشجویی به مسائل مبتلابه استان ورود کنند

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه ایلام گفت : رشد متوازن دانشجویان در گرو مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و انجمن‌های علمی دنشگاه ایلام اظهار کرد: دانشجویی که وارد فعالیت در عرصه‌های  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  نشوند رشد متوازن نخواهد داشت و دانشجویی که در این عرصه‌ها فعالیت دارد باید از نظر علمی جزء برترین دانشجویان باشد.

وی با اشاره به تدوین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها ، بر نقش دانشجویان در تحقق این سند تاکید کرد و گفت: در دانشگاه اسلامی باید هم به پژوهش، دانش و فناوری و هم به اخلاق و تزکیه و هم به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی توجه کرد.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای اختصاص کامل اعتبارات به کار گرفته و انتظار داریم که نتیجه‌ی آن دانش‌آموختگان متعهد باشد.

علی‌محمدی گفت: وزیر علوم اهتمام خاص و ویژه‌ای به مسائل فرهنگی دارند و ما هم در دانشگاه تمام تلاش خود را برای توجه به عرصه فرهنگ به کار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: درسال تحصیلی آینده در ابتدای سال سلسله جلساتی با انجمن‌های علمی  و کانون‌های فرهنگی دانشگاه برگزار خواهد شد و با تلاش دانشجویان عضو برنامه‌های  متنوعی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه ایلام به اعضای انجمن‌های علمی توصیه کرد ارتباط خود را با مسئولان و مدیران ارشد استان، صنعت و معاونت پژوهشی دانشگاه تقویت کنند و با کمک مرکز علم و تعاون دانشگاه ایده‌های خود را تبدیل به ثروت کنند.

دکتر «صیدمهدی ویسه» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: فعالیت دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آنان را برای بعد از دوران دانش‌آموختگی توانمند می‌کند.

وی از انجمن‌های علمی خواست تا مسائل مبتلابه استان را مورد بررسی قرار دهند که به عنوان مثال فعالیت‌های انجمن «آب» در این زمینه قابل تقدیر است.

دکتر «حشمت‌الله رستمی» مدیر انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه ایلام نیز اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۷ انجمن علمی دانشجویی در رشته‌های مختلف در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت ۶ انجمن علمی میان‌رشته‌ای نیز خبر داد و تصریح کرد: این انجمن‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مجموع ۲۱۸ برنامه علمی را در قالب کارگاه‌های آموزشی، بازدیدهای علمی و برنامه‌های فرهنگی برگزار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha