• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032818416
  • خبرنگار : 30057

رقابت تنها نماینده ایران در مسابقات فرمول دانشجویی با ۷۰۰ تیم/خودرویی که مهندسی معکوس نیست

رقابت تنها نماینده ایران در مسابقات فرمول دانشجویی با ۷۰۰ تیم/خودرویی که مهندسی معکوس نیست

سرپرست تیم رهام اعلام کرد: تیم ما بعد از ۵ سال غیبت در حالی در مسابقات فرمول دانشجویی ایتالیا حاضر خواهد شد که خودروی ارائه شده از سوی ما مهندسی معکوس نیست و صفر تا صد آن مهندسی این تیم است.

به گزارش ایسنا، سید محمد ابریشمی، سرپرست تیم دانشجویی رهام دانشگاه فردوسی مشهد در نشست خبری امروز با اشاره به سابقه برگزاری مسابقات جهانی فرمول در دنیا، گفت: با توجه به اینکه خروجی‌های دانشگاه‌ها مهارت کافی در حوزه صنعت خودرو نداشتند، ایده برگزاری مسابقات با همکاری مستقیم دانشگاه‌ها و صنعت با بازیگران اصلی دانشجویان مطرح شد که در طی آن دانشجویان اقدام به طراحی و ساخت خودرو کنند.

وی خودرو را نمادی از صنعت یک کشور دانست و یادآور شد: خودرو دارای سیستم‌های متنوعی است و بسیاری از حوزه‌های مهندسی را در بر می‌گیرد.

ابریشمی، مسابقات فرمول ایتالیا را رویدادی با حضور ۷۰۰ تیم از کشورهای مختلف ذکر کرد و ادامه داد: در گذشته دانشگاه فردوسی مشهد دو تیم داشته است که تیم کاسپین در سال ۲۰۱۳ در مسابقات روسیه و تیم‌ سورنا در سال ۲۰۱۸ در ایتالیا حضور داشتند و تیم رهام به عنوان سومین تیم این دانشگاه بعد از ۵ سال غیبت به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات ایتالیا حضور می‌یابد.

وی گفت: خودروی ارائه شده از سوی ما، مهندسی معکوس نیست.

وی اضافه کرد: ما با ساخت خوردوی رهام نشان دادیم که می‌توانیم با کمترین امکانات خوردویی بسازیم که سیستم مکانیکی پیچیده‌ای دارد؛ برای ساخت آن ۲ میلیارد هزینه کردیم که در این راستا سرمایه‌گذاران خصوصی، مرکز تعاملات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از ما برای شرکت در این مسابقات حمایت می‌کنند.

وی گفت: تمام تست‌های طراحی و ساخت با کمترین هزینه انجام شده است.

ابریشمی در ادامه خاطر نشان کرد: قرار است از ۲۱ تا ۲۵ تیرماه در مسابقات جهانی خودروی فرمول دانشجویی ایتالیا ٢٠٢٣ به عنوان تنها نماینده کشور حضور بیابیم.

وی در خصوص این مسابقات گفت: مسابقات فرمول دانشجویی، بزرگترین مسابقات مهندسی دانشجویی در سطح دنیاست که سال ۱۹۷۹ در کشور آمریکا افتتاح شد و امروزه در ۱۴ کشور دنیا برگزار می‌شود. هر ساله بیش از ۷۰۰ دانشگاه از پنج قاره دنیا تیم دانشجویی خود را به این مسابقات اعزام می‌کنند. برگزار کنندگان مسابقات نیز انجمن مهندسان خودروی آمریکا (SAE) و غول‌های خودروسازی دنیا هستند. 

وی با تاکید براینکه خودروی ما کاملا منطبق با قوانین و استانداردهای مسابقات است، گفت: پس از تجربه موفق تیم‌های کاسپین (مسابقات ۲۰۱۴ روسیه) و سورنا (مسابقات ۲۰۱۸ ایتالیا)، تیم رهام، به عنوان سومین تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در مسابقات ۲۰۲۳ کشور ایتالیا پذیرفته شده و در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ تیر ماه در آن شرکت خواهد کرد. 

وی با بیان این اینکه هدف از این مسابقات  کسب تجربه توسط دانشجویان حین تحصیل است، گفت: با پشتوانه مالی و صنایع بزرگ امریکایی این مسابقات برگزار شد و توسط کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گرفت، به طوری‌که صنایع خودروسازی نیروهای انسانی خود را از میان برگزیدگان این مسابقات انتخاب می‌کنند.

به گفته وی، شاید بتوان گفت درصد زیادی از خودروسازان دنیا جمعی از دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات بوده‌اند.

وی گفت: امسال با خودروی رهام به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات ایتالیا با حضور ۷۰۰ دانشگاه و ۸۰ تیم دانشجویی، به رقابت می پردازیم. تیم رهام و یک تیم از اندونزی تنها تیم‌های شرکت کننده از آسیا هستند. 

وی گفت: امروز این خودرو در نمایشگاه فناوری و نوآوری ایران i-hit رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha