• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402032818303
  • خبرنگار : 71584

با اتصال سامانه بیمه‌های پایه و بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به یکدیگر در بخش بستری اعلام شد

کلیه خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ الکترونیکی شد/ تسریع روند پرداختی‌ها

کلیه خدمات بیمه آتیه‌سازان حافظ الکترونیکی شد/ تسریع روند پرداختی‌ها

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ از اجرایی شدن کامل خدمات الکترونیک در بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ خبر داد و هدف از این اقدام را مدیریت منابع آتیه‌سازان و حقوق بیمه شده و تسریع در پرداختی‌ها عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خسروی در نشستی خبری درباره خدمات الکترونیکی آتیه‌سازان حافظ ، اظهار کرد: تنها بیمه تکمیلی دولتی درمان محض، بیمه آتیه‌سازان حافظ است که بین ۷ تا ۱۰ میلیون بیمه شده دارد. آرزویی بود که بتوانیم به صورت الکترونیک رسیدگی‌های خود را انجام دهیم و نه به صورت کاغذی، که هم دقیق‌تر باشد و هم نظارت‌ها حساب شده‌تر شود.

خسروی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله اجرای گایدلاین‌هایی بود که وزارت بهداشت اعلام کرده بود و ما براساس اسنادی که از سمت بیمه‌های پایه می‌گیریم بتوانیم این گایدلاین‌ها را داشته باشیم، گفت: اتصال سامانه بیمه پایه و بیمه تکمیلی به یکدیگر امروز در بحث بستری اتفاق افتاد و دیگر نه بیمارستان احتیاج به اینکه اسناد خود را به صورت کاغذی به سمت بیمه‌های تکمیلی بیاورد، دارد و نه اینکه اگر بیماری خدمتی را دریافت کرد هم به صورت الکترونیک از طریق سامانه به دست کارشناسان بیمه آتیه سازان می رساند و هم می‌توانند از طریق اپلیکیشن اسناد خود را ارسال کنند.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ هدف از این اقدام را مدیریت منابع آتیه‌سازان و حقوق بیمه شده و تسریع در پرداختی‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین ما به عنوان بیمه تکمیلی درمان دولتی، می‌توانیم به تجزیه و تحلیلی که کارشناسانمان مدنظر دارند راحت‌تر برسیم و شفاف‌سازی در حوزه درمان تکمیلی صورت گیرد.

خسروی با بیان اینکه هفته دیگر از هوش مصنوعی بهره خواهیم برد، یادآور شد: به مرحله‌ای می‌رسیم که اسناد به صورت کاملا الکترونیک (هم پایه و هم تکمیلی و در کنار آن هوش مصنوعی) وجود خواهد داشت.  

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه سه نوع بیمه پایه (بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه مسلح) داریم، گفت: حدود دو ماه پیش بود که در بحث مراکز سرپایی الکترونیک‌سازی اتفاق افتاد؛ به این معنی که آنهایی که از طریق بیمه پایه نسخه تجویز می‌کنند (چه بیمه تامین اجتماعی و چه بیمه سلامت) نسخ را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنیم و در بحث سرپایی کاملا الکترونیک شده است. در بحث بستری بیمه سلامت را شروع کردیم و این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند؛ به این معنی که در بیمه سلامت (هم سرپایی و هم بستری) کاملا الکترونیک هستیم و بیمه تامین اجتماعی هفته دیگر شروع خواهد شد.

وی یادآور شد: در بحث پرداختی‌ها نیز اسنادی هستند که به صورت خسارت متفرقه دست خود بیمه شده است و به نمایندگی‌های ما مراجعه می‌کند و ما تا ۲۰ خرداد تمام اسناد را پرداخت کردیم.

خسروی درخصوص بحث پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی گفت: در بحث پرداختی به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی نیز با پرداختی‌های انجام شده تقریبا ۲۳ استان تا اسفند ۱۴۰۱ تسویه شده و از امروز نیز برای تسویه سایر استان‌ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha