• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402032818101

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس:

نصف مصرف برق فارس مربوط به کشاورزی است

نصف مصرف برق فارس مربوط به کشاورزی است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با تاکید براینکه، هزینه تولید با تعرفه برق هیچگونه تناسبی ندارد، خاطرنشان کرد که بیش از نصف کل انرژی مصرفی فارس به بخش کشاورزی اختصاص دارد حال آنکه تعرفه دریافتی در حد صفر است.

حمیدرضا کریمی‌فرد یکشنبه ۲۸ خرداد در کنفرانس خبری مدیران عامل صنعت برق در فارس، با یادآوری اینکه همه ساله از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، دوره پیک بار است، گفت: از ابتدای خرداد تا ١٥ خرداد میزان بار به گونه‌ایست که کم ترازی در تولید و مصرف برق وجود دارد و شرایط عادی است. اما از ١٥ خرداد تا ١٥ تیر وارد فاز هشدار می‌شویم که سیاست‌های مصرف باید اعمال شود تا بتوانیم ساعت اوج بار یعنی ١١ صبح تا ٢٣ شب را بدون تنش سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه از ١٥ خرداد ظرفیت برقآبی وارد مدار می‌شود، گفت: بیشترین میزان مصرف انرژی برق معمولا در بازه زمانی ١٥ تیر تا ١٥ مردادماه اتفاق می‌افتد و کشور وارد سطح اضطرار می‌شود، به همین دلیل در این ایام، توجه به برنامه‌های تشویقی و اطلاع‌رسانی در خصوص لزوم مدیریت مصرف، بسیار ضروریست.

کریمی‌فرد به ابلاغیه هیئت وزیران و تعیین تکالیفی برای ادارات و سازمان‌های تحت مدیریت قوای سه گانه و نیروهای مسلح، اشاره و اضافه کرد: در ایام گرم سال و به تشخیص وزارت نیرو باید تمام ادارات در وقت اداری ٣٠ درصد مصرف خود را نسبت به مصرف پایه سال ١٤٠٠ و مدت مشابه همان روز کاهش دهند؛ این میزان برای زمان غیراداری ٦٠ درصد نسبت تعیین شده است.

مدیرعامل توزیع برق فارس با بیان اینکه، ارزیابی میزان مصرف ادارات به شکل مستمر انجام و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها، برق مشترک اداری قطع خواد شد، به برنامه مدیریت بار در بخش کشاورزی هم اشاره و بیان کرد: از ١٥ خرداد تا ١٥ شهریورماه هر روز از ساعت ١١ صبح تا ١٨ بعدازظهر به مدت ٥ ساعت، پمپ برقی چاه‌های کشاورزی خاموش می‌شود و در ازای این همکاری، مابقی ساعات شبانه روز کشاورز از برق رایگان استفاده می‌کند.

او گفت: در محدوده ۲۷ شهرستان تحت مدیریت توزیع برق فارس، یک میلیون و ۳۷ هزار مشترک وجود دارد که ۲.۷ درصد از آنان مشترک بخش کشاورزی هستند، این گروه طی ۲ ماه اول امسال بالغ بر ۵۲ درصد از کل انرژی برق توزیع شده در استان را مصرف کرده‌اند.

کریمی‌فرد ادامه داد: ۸۵ درصد از کل مشترکان برق تحت مدیریت توزیع فارس را بخش خانگی به خود اختصاص داده که سهم این بخش از کل انرژی مصرف ۲۸ درصد بوده است.

به گفته کریمی‌فرد، در پروانه‌های بهره‌برداری چاه کشاورزی، ساعت و میزان حجم استحصال آب، قید و مشخص شده و همین اعداد ملاک عمل برای مدیریت مصرف برق است، گفت: با توجه به تشویقی‌های اعمال شده طی سال برای کشاورزان، برق برای این گروه از مشترکان تقریبا رایگان است، حال آنکه به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، هزینه تولید هرکیلووات الکتریسیته ۲۰۰۰ تومان است.

او همچنین اعلام کرد که در برنامه‌های مدیریت مصرف برق بخش خانگی در سال ١٤٠٢، دو سیاست طرح سراسری پاداش صرفه جویی و اجرای قانون افزایش پلکانی تعرفه برای مشترکان پر مصرف پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه امکان محاسبه صورتحساب برق و میزان پاداش مشترکان در سامانه "برق من" فراهم شده است، گفت: پاداش صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در بخش خانگی در سال گذشته ٩٤ میلیارد تومان بوده است.

کریمی فرد با بیان اینکه الگوی مصرف برای مشترکان مناطق گرمسیر ٣٠٠٠ کیلووات ساعت در ماه محاسبه شده است، افزود: جایگاههای سوخت CNG از ابتدای تیر تا پایان مردادماه حداقل ٢ ساعت در روز ملزم به کاهش مصرف برق خود (حداقل به میزان ٥٠ درصد نسبت به متوسط دیماند مصرفی) هستند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق فارس گفت: سال گذشته ٤٠٠٠ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز در محدوده ۲۷ شهرستان تحت مدیریت این شرکت کشف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha