• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032717082
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل مدیریت بحران استان:

استقرار غریق نجات در سدهای کرمانشاه نه منطقی است و نه قانونی

استقرار غریق نجات در سدهای کرمانشاه نه منطقی است و نه قانونی

ایسنا/کرمانشاه چندی قبل رییس هیات نجات غریق کرمانشاه از شناسایی ۱۰ مکان آبی پرخطر در سطح استان یاد و درخواست کرد در این نقاط غریق نجات مستقر شود، اما به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان اکثر این نقاط دریاچه سدها هستند که شنا کردن در آنها ممنوع بوده و از همین رو استقرار غریق نجات در آنجا نه منطقی است و نه قانونی.

افشین یگانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و خطرات شنا در آب‌ رودخانه‌ها، دریاچه سدها و ...، اظهار کرد: از نظر قانونی شنا کردن در دریاچه سدها و رودخانه‌ها ممنوع بوده و از همین رو بهره‌بردار که در زمینه سدها و اکثر رودخانه‌ها شرکت آب منطقه‌ای است، هیچ الزام قانونی برای استقرار غریق نجات ندارد.

وی ادامه داد: تنها کاری که شرکت آب منطقه‌ای باید انجام دهد اطلاع رسانی به مردم در خصوص ممنوعیت شنا در دریاچه سدها است که این کار با نصب تابلو انجام شده و مردم نیز باید به هشدارهایی که داده شده توجه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به وسعت استان و وجود رودخانه‌ها، دریاچه‌ سدها و منابع آبی متعدد در سطح استان، خاطرنشان کرد: مشخص نیست هر لحظه در کدام یک از این نقاط افراد در حال شنا کردن هستند و از همین رو نمی‌توان در تمامی نقاط غریق نجات مستقر کرد.

به گفته یگانه، مناطق پرخطر شناسایی شده نیز عمدتا دریاچه سدها هستند که شنا کردن در آنها به لحاظ قانونی ممنوع بوده و استقرار غریق نجات در مناطقی که شنا ممنوع می‌باشد، غلط است.

وی "سراب نیلوفر" را تنها نقطه منطقی دانست که در کرمانشاه و در فصول گرم سال برای شنای مردم قابل استفاده است و یادآور شد: در سال‌های گذشته غریق نجات در این منطقه مستقر بوده و امسال نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد در که در فصل گرما حتما با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات غریق نجات در این منطقه ناجی غریق مستقر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین از مردم خواست در این فصل اکیدا از شنا کردن در دریاچه سدها، رودخانه‌های خروشان و ... خودداری کنند، حتی اگر به فنون شنا مسلط هستند، زیرا هر ساله بسیاری از افرادی که غرق می‌شوند تسلط کامل به شنا داشته اند.

یگانه اضافه کرد: نباید فراموش کنیم شرایط در آب های خروشان، رودخانه ها و دریاچه سدها متفاوت است و افراد به صرف اینکه شنا در استخر را بلدند نباید وارد این آب‌ها شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha