• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402032516363
  • خبرنگار : 71576

پس از حذف شهرداری گرگان از فینال بسکتبال غرب آسیا

مهران حاتمی: به بودجه و برنامه‌ریزی حریفان آسیایی باختیم/ انتقادها مغرضانه نباشد!

مهران حاتمی: به بودجه و برنامه‌ریزی حریفان آسیایی باختیم/ انتقادها مغرضانه نباشد!

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: عملکرد تیم ما در مرحله فینال غرب آسیا بد نبود اما از نظر من ما به برنامه‌ریزی و بودجه غیر قابل مقایسه حریفان باختیم.

به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در حالی با ۲ باخت و یک برد از مرحله نهایی سوپر لیگ غرب آسیا حذف شد که عملکرد کادرفنی، ملی‌پوشان و بازیکن خارجی جدید (آلستون) این تیم، مورد نقد قرار گرفت؛ اتفاقی که باعث واکنش مهران حاتمی، سرمربی این تیم شد.

* می‌دانستم به سنتر سطح بالا نیاز داریم

مهران حاتمی، درباره انتقادهای صورت گرفته از سطح و عملکرد «آلستون» در ترکیب شهرداری گرگان، به ایسنا گفت: با توجه به اینکه بنده از گذشته تجربه حضور در این سطح مسابقات را داشتم، به وضوح می‌دانستم که برای موفقیت در این رقابت‌ها باید یک پست ۵ خوب و تخصصی جذب کنیم که به دلیل قیمت‌های بالا این اتفاق شدنی نبود. ما مثل رقبا بودجه‌ای در حد ۷۰ تا ۹۰ هزار دلار نداشتیم.

* منتقدان عملکرد آلستون در لیتوانی را بررسی کنند

او ادامه داد: ضمن اینکه ما همواره گفتیم شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هر بازیکن خارجی را لحظه آخر به تیم اضافه کنید، این ریسک را دارد که شاید او نتواند با تیم هماهنگ شود و در جریان مسابقات نیز توانمندیهای خودش را به نمایش بگذارد. برخی دوستان می‌گفتند این بازیکن آمریکایی ما یعنی «جاستین آلستون» شرایط بدنی خوبی نداشت. من از این عزیزان خواهش می‌کنم بروند عملکرد این بازیکن در لیگ لیتوانی را ببینند و بدانند او چکار کرده است و لیگ لیتوانی کی تمام شده است. 

* از عملکرد آلستون دفاع نمی‌کنم اما ...

سرمربی شهرداری گرگان افزود: من از عملکرد جاستین در این مسابقات دفاع نمی‌کنم ولی ما بازیکن ۹ هزار دلاری گرفتیم، آن هم نسبت به تیمی مثل الکویت که «دان میکر» بازیکن ۷۵ هزار دلاری را گرفته است. من با مسئولان تیم الکویت صحبت کردم، «کاری لالانه» و «مارکوس جرج هانت» هم هر کدام برای هر ماه ۵۰ هزار دلار و به مدت ۱۰ ماه قرارداد بسته‌اند. تنها قرارداد مالی بازیکنان خارجی الکویت چیزی حدود یک و نیم میلیون دلار در سال است که می‌توانید آن را با قرارداد بازیکنان ایرانی و خارجی ما مقایسه کنید که ما چه پولی هزینه کرده‌ایم.

* مسئولان به نامه ۲۷ فروردین من اهمیت ندادند

او در واکنش به این موضوع که بازیکن خارجی شهرداری گرگان توانمند نبوده است، توضیح داد: «پری پتی» در حقیقت مثل یک گرگانی است و سرقفلی این تیم به شمار می‌رود. «آلتا» را با ۴ هزار دلار داشتیم که انصافا خیلی بیشتر از این هزینه برای ما بازی کرد و حتی یک روز هم به من گفت که مبلغ پرداختی به من خیلی پایین است. «جاستین آلستون» را داشتیم که خب من از عملکردش در غرب آسیا راضی نبودم ولی در بازی دوم توانست دومین عملکرد خوب را مقابل قزاق‌ها داشته باشد، پس یعنی توانمند بوده و هست. اگر او بیشتر با ما بود و مسئولان باشگاه به نامه ۲۷ فروردین بنده اهمیت می‌دانند و این نفر را زودتر اضافه می‌کردیم، قطعا شرایط متفاوت بود. ما نامه زدیم که باید چنین بازیکنی را جذب کنیم ولی متاسفانه توجهی نشد، اتفاقی که در صورت عملی شدن نتیجه فعلی را قطعا تغییر می‌داد.

* بدون خارجی شانسی نداشتیم

حاتمی در پاسخ به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه اصلا بهتر بود شهرداری گرگان این بازیکن را جذب نمی‌کرد، تصریح کرد: اگر این بازیکن را نمی‌آوردیم دیگر هیچ شانسی نداشتیم و همین اتفاق فعلی قطعا رخ می‌داد. من معتقدم در بازی با قزاق‌ها هم که تیم قدرتمندی است و از لیگ VTB وارد این رقابت‌ها شد، «جاستین» عملکرد بدی نداشت. نماینده قزاق تیمی است که از ۳۲ بازی خود در لیگ روسیه تنها ۵ بازی را برده است. چرا بچه‌های قزاق سطحشان بالا رفته است؟ زیرا آن‌ها جایی بازی می‌کنند که ۲۷ باخت را تجربه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود وقتی وارد آسیا می‌شوند، با سطح بالاتری بازی کنند و کار برایشان راحت باشد.

* همه کاره تیم‌ها بازیکنان خارجی بودند

او افزود: این تیم قزاقستان ترکیبی از بازیکنان ملی پوش قزاق‌ها و ۳ بازیکن خوب خارجی بود. بازیکنان ملی‌پوش این تیم مقابل تیم ملی ایران چیزی حدود میانگین ۳۰ امتیاز را کسب کردند، اما مقابل ما کاری از پیش نبردند و همه کارها بر عهده بازیکنان خارجی این تیم بود که سطح بسیار بالایی داشتند. 

* در بازی با نماینده قزاقستان داور اشتباه کرد

حاتمی ادامه داد: قزاق‌ها یک بازیکن روس و دو بازیکن آمریکایی داشتند که یکی از این بازیکنان بهترین گارد راس لیگ قزاقستان بود و «اندرسون» هم واقعا درصد امتیاز آوری بالایی داشته و چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد سه امتیازی زده است. در چنین شرایطی تا دقیقه ۳۸ بازی نتیجه با دو امتیاز به نفع ما بود، اما متاسفانه عملکرد ضعیف داور به گفته خود فیبا روی یک حرکت، باعث شد ما ۶ امتیاز از دست بدهیم. خطا را به روی بازیکن ما نگرفتند، در ادامه آن‌ها دو امتیاز گرفته و یک خطا هم برایشان گرفته شد تا نماینده قزاقستان ۶ امتیاز پیش افتاده و ما با همین فاصله ببازیم. 

* بازیکنان ایران شایسته کار کردند

سرمربی شهرداری گرگان با حمایت از عملکرد بازیکنان ایرانی این تیم در مصاف با نماینده قزاقستان، تصریح کرد: در بازی با قزاق‌ها بچه‌های ایرانی ما خیلی خوب بودند و در حقیقت همه کاره تیم قزاق بازیکنان خارجیشان بودند که در واقع بازیکنان توانمندی هستند. ملی پوشان تیم آستانه در این دیدار کاری نکردند و اکثر امتیازات را بازیکنان خارجی این تیم‌ها گرفتند. در تقابل‌های ما با دو تیم الکویت و آستانه، برای الکویت ۷۰ از ۹۵ و برای آستانه ۵۷ از ۸۷ امتیاز را بازیکنان خارجی کسب کردند. بازیکنان خارجی الکویت نفراتی بودند که تا دو سال پیش در NBA حضور داشته و برای تیم‌هایی مثل گلدن استیت، میلواکی باکس، مینسوتا و ... بازی می‌کرده‌اند که همه این‌ها قابل مشاهده است.

* امکانات رقبا قابل قیاس با ما نیست

حاتمی با حمایت از بازیکنان خود گفت: در هر صورت من می‌توانم بگویم که با بدشانسی هم رو به رو شدیم. حتی همین تیم شباب الاهلی بازیکن تیم ملی لیتوانی را آورده بود. من این رقم‌ها را می‌گویم تا به این نکته برسم که بچه‌های ایرانی تیم ما بسیار شایسته بودند و با عملکردشان این را نشان دادند که ما تنها به بودجه بسیار زیاد حریفان باختیم. امکانات بسیار بالاتری هم نسبت به ما داشتند.

* به حرف باتجربه‌ترها گوش بدهیم/ نگویند مربی مقصر است

او در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: تنها تفاوت ما با تیم‌های دیگر امکانات و سطح مسابقات جایی بود که در آن‌ها بازی می‌کردند. ما از لیگ خودمان وارد این مسابقات شدیم و در مقایسه با جایی که آن‌ها بازی کرده‌اند از نظر سختی اصلا یکی نبود و مسابقه تدارکاتی هم نداشتیم. امیدوارم برای سال‌های بعد اگر قرار است تیم بدهیم به حرف باتجربه‌ترها گوش بدهیم تا وقتی به حرف ما رسیدند نگویند مربی مقصر است. ما اگر صدبار دیگر با ۹ هزار دلار بازیکن سنتر خارجی انتخاب کنیم، بهتر از «جاستین» را پیدا نمی‌کنیم. از قدیم گفته‌اند که هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید. شایستگی بچه‌های ایرانی بالا بود و با این شرایط در بازی دوم و سوم توانمندی خود را به حریفان دیکته کردند. متاسفم تیم بالا نرفت و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی کار بهتری کنیم. من فکر می‌کنم ما به برنامه‌ریزی و بودجه تیم‌ها و کشورهای دیگر باختیم.

* دوستان با حب و بغض صحبت نکنند

حاتمی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: برخی دوستان گفته بودند در بازی با شباب الاهلی ما با یک حرکت ۱۲ - ۱۳ امتیاز گرفته‌ایم، این حرف درست است ولی به معنی این نیست که تیم شهرداری گرگان از نظر تاکتیکی یک حرکت دارد. بازیکنی که از راه می‌رسد چهار تا پنج حرکت بیشتر نمی‌توان با او کار کرد و وقتی شما با یک تاکتیک گل می‌زنید، هر مربی بزرگی می‌داند که نیاز به تغییر آن نیست و امیدوارم دوستان در صحبت‌ها تجدید نظر کنند و بدون حب و بغض صحبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha