• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402032516220
  • خبرنگار : 71474

حریری خبر داد

افتتاح دفتر اتاق ایران و چین در شانگهای/ صادرات به چین ۱.۵ برابر می‌شود

افتتاح دفتر اتاق ایران و چین در شانگهای/ صادرات به چین ۱.۵ برابر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: دفتر رسمی این اتاق در شانگهای تیرماه امسال و در جریان سفر وزیر اقتصاد به این کشور افتتاح خواهد شد.

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که از قبل نیز اعلام کرده بودیم خوشبختانه تمام مراحل کار برای افتتاح دفتر رسمی اتاق ایران و چین در شانگهای نهایی شده و همزمان با سفر وزیر اقتصاد به این کشور به بهره‌برداری خواهد رسید. این دفتر همزمان حکم نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی در چین را خواهد داشت که می‌تواند گامی مهم در مسیر توسعه صادرات به این کشور باشد.

وی با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما در صادرات به چین پایین بودن تنوع محصولات صادراتی است، توضیح داد: طبق آمارهای رسمی حدود ۳۰ درصد از کل صادرات غیرنفتی ایران به مقصد چین انجام می‌شود اما در همین آمار حدود ۹۰ درصد صادرات به کالاهای نفت‌پایه یا معدنی اختصاص دارد و تنها ۱۰ درصد از صادرات ما به چین را دیگر کالاها تشکیل می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در راه‌اندازی این دفتر و نمایشگاه دائمی توسعه صادرات این قلم کالاهاست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به حضور مداوم شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های چین اشاره کرد و گفت: در ماه‌ها و هفته‌های گذشته اتاق بازرگانی ایران و چین مقدمات حضور تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های چینی را فراهم کرده و این روند تا پایان سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت. همچنین در تیرماه و مردادماه نیز هیات‌های تجاری ایرانی با شرکت‌های چینی مذاکرات مستقیمی انجام می‌دهند که می‌تواند به توسعه سطح همکاری‌های دو طرف منجر شود. با برپایی نمایشگاه‌ دائمی کالاهای ایرانی و همچنین فعال کردن پاویون ایران در نمایشگاه‌های چینی قطعا می‌توان به توسعه صادرات امیدوار بود.

حریری ادامه داد: برنامه‌ای را که ما در قالب اتاق بازرگانی مشترک دنبال می‌کنیم افزایشی ۱.۵ برابری صادرات به چین در پنج سال آینده است و این هدف از دو طریق دنبال خواهد شد از سویی می‌توان کیفیت و ارزش کالاهای صادراتی مربوط به حوزه نفت‌پایه و معدنی را افزایش داد و از سویی دیگر با معرفی کالاهای ایرانی در نمایشگاه‌های دائمی می‌توان برای دیگر کالاها از محصولات غذایی گرفته تا کالاهای دانش بنیان راهی جدید باز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha