• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032314988
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست بنیاد مسکن اردستان خبر داد:

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل به منازل مسکونی نهوج

خسارت ۴۰ میلیارد تومانی سیل به منازل مسکونی نهوج

ایسنا/اصفهان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: در حال ارزیابی میزان خسارت در بخش‌های مختلف روستای نهوج هستیم، ولی به‌طور کلی برآورد می‌شود حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های بنیاد مسکن وارد شده است.

محمدعلی نریمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیل روستای نهوج روز پنجشنبه هفته گذشته باعث ایجاد خسارت‌های قابل توجهی به بخش‌های مختلف از جمله منازل مسکونی ساکنان روستا وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ارزیابان بنیاد مسکن از روز بعد واقعه در محل روستا حضور داشتند و اقدامات برآوردی خسارت را انجام دادند، افزود: پیش‌بینی همکاران ما حاکی از آن است که ۱۲۷ واحد مسکونی به میزان ۱۰ تا ۶۰ درصد دچار خسارت شده و ۴ واحد مسکونی نیز با توجه به میزان خسارت بهتر است به طور کامل تخریب شود.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود برای بهسازی و مرمت واحدهای مسکونی در روستای نهوج نیاز به تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به میزان ۱۷ میلیارد تومان هستیم که به بنیاد مسکن استان و ستاد مدیریت بحران اعلام شده است.

نریمانی احداث دو دهانه پل بر روی رودخانه روستای نهوج را یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: برای احداث دو دهانه پل در این روستا حدود ۲۳ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث پل، زیرسازی آسفالت معابر و دهانه پل‌ها، کانال‌کشی سنگی در ابتدای روستا تا انتهای مسیر رودخانه از موضوعاتی است که باید انجام شود، خاطرنشان کرد: همچنان همکاران ما در حال ارزیابی میزان خسارت در بخش‌های مختلف روستای نهوج هستند، ولی به‌طور کلی برآورد می‌شود حدود ۴۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های بنیاد مسکن خسارت وارد شده است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان، تصریح کرد: سیل هفته گذشته به زیرساخت‌های روستاهای نهوج، ماربین و نیسیان خسارت وارد کرده است، ولی در برخی روستاها با توجه به میزان سیل خسارت‌های جزئی در حد آب‌گرفتگی گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha