• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402032214458
  • خبرنگار : 71469

/روایت روز/

مسی در چین، جرارد در عربستان، استقلال در به در سرمربی!

مسی در چین، جرارد در عربستان، استقلال در به در سرمربی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال به ۳ شکست و یک پیروزی دست یافت. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ والیبال با حضور ۱۶ تیم هفته اول را پشت سرگذاشت. کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین،  ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی تیم‌هایی بودند که در هفته اول این مسابقات به مصاف هم رفتند. هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن کار خود را دنبال کرد. در این هفته تیم ملی والیبال ایران به ترتیب به مصاف ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی رفت که در این چهار بازی تنها به یک پیروزی رسید.

چرا تیم ملی با ۳ مدافع میانی به کافا رفت؟

مدافع میانی آبی‌های پایتخت از لیست تیم ملی برای حضور در تورنمنت کافا جا ماند. حضور فقط ۳ مدافع میانی در لیست نهایی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های کافا باعث انتقادات برخی کارشناسان شده بود اما ظاهرا قرار بوده عارف غلامی به عنوان چهارمین مدافع میانی در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد که به دلیل صادر نشدن روادید این اتفاق رخ نداده است. سرمربی تیم ملی که تا آخرین لحظه منتظر حل شدن مشکل این مدافع بود، نتوانست طبق قانون لیست نهایی را ویرایش کند و تیم ملی با ۳ مدافع میانی راهی قرقیزستان شد.

 سقوط یک پله‌ای والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران در رده یازدهم بهترین تیم‌های جهان قرار گرفت. تیم ملی والیبال ژاپن موفق شد در پایان هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال با چهار پیروزی پیاپی در صدر این مسابقات بایستد. پس از اتمام هفته نخست نگاهی به رنکنیگ جهانی تیم‌ها انداختیم. تیم والیبال لهستان با پایان این مسابقات، هم‌چنان در صدر جهان قرار دارد. این تیم با امتیاز ۳۷۸.۷۵ موفق شده در رده اول جهان بایستد.

سیدبندی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا

با مشخص شدن سیدبندی فصل جدید لیگ قهرمانان فاینورد با علیرضا جهانبخش در سید نخست قرار دارد. منچسترسیتی توانست با برتری برابر اینتر فاتح فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ قهرمانان شود و حالا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در سید نخست این رقابت‌ها قرار دارد. به زودی رقابت‌های پلی‌آف و انتخابی برگزار می‌شود و باید دید کدام تیم‌ها می‌توانند خودشان را به دور گروهی لیگ قهرمانان برسانند.

اشتباه پولادگر در مجمع بدمینتون و پاسخ ثریا آقایی

محمدرضا پوریا برای چهارمین دوره پیاپی به عنوان رییس فدراسیون بدمینتون انتخاب شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون امروز ۲۲ خرداد در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این انتخابات چهار کاندیدا داشت که در پایان، محمدرضا پوریا برای چهارمین دوره متوالی توانست با بیشترین آرا به عنوان رییس انتخاب شود.   این انتخابات با حضور دو کاندیدا به مرحله رای‌گیری رسید که در پایان پوریا با کسب ۳۶ رای از ۵۵ رای اعضای حاضر در مجمع برای چهار سال چهارم رییس فدراسیون بدمینتون شد. آهنجان دیگر کاندیدا ۱۸ رای گرفت.   

هشدار سازمان لیگ فوتبال به مجلس در رابطه با حق پخش تلویزیونی

سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی خواستار در نظر گرفته شدن تمهیدی برای رسیدن فوتبال به حق پخش تلویزیونی شد. حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا به عنوان مهم‌ترین راه درآمدزایی باشگاه‌ها قلمداد می‌شود با این حال در ایران این راه درآمدزایی بسته است تا فوتبال صدمات زیادی بابتش بخورد. البته در سال‌های گذشته مبالغ ناچیزی بابت حق پخش به فوتبال تزریق می‌شد اما هیچگاه دردی را دوا نمی‌کرد. این مسیر طی شد تا حالا که حق پخش تلویزیونی فوتبال در برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اجتماعی پیش بینی نشد تا همان آب باریکه کوچک هم بسته شود.

پیشنهاد چهار مربی خارجی برای استقلال

یک عضو کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی درباره سرمربی استقلال گرفته نشده است. پرویز مظلومی، عضو کمیته فنی باشگاه استقلال عصر دوشنبه پس از پایان اولین جلسه این کمیته بیان کرد: دو عضو ما در ایران حضور نداشتند و غیبت داشتند. روی گزینه‌های ایران و خارجی برای سرمربیگری بحث شد و جزییاتش را باشگاه اعلام می‌کند. باشگاه باید در اولین فرصت تصمیمش را بگیرد چرا که فرصت نداریم. یک مربی خارجی به ایران می‌آید که باید مذاکره کنیم و در نتیجه هیچ چیز تمام شده نیست.

استیون جرارد وارد عربستان شد

استیون جرارد برای قبول هدایت الاتفاق عربستان وارد شهر دمام در این کشور شد.  به نظر می‌رسد استیون جرارد با باشگاه الاتفاق به توافق نهایی دست پیدا کرده است و به زودی با این تیم قرارداد می‌بندد. جرارد برای مذاکره نهایی با باشگاه الاتفاق وارد شهر دمام شد. قرار است که جرارد بعد از مذاکره نهایی و دیدن ورزشگاه و امکانات این باشگاه جواب نهایی خود را بدهد.

استقبال دیوانه‌وار از فوق ستاره

لیونل مسی در بدو ورود به چین مورد استقبال گسترده هواداران قرار گرفت و حتی تمرینات تیم ملی آرژانتین نیز لغو شد. تیم ملی فوتبال آرژانتین چهارشنبه همین هفته در پکن در دیداری دوستانه به مصاف استرالیا می‌رود. ورود قهرمان جهان به پکن باعث شور و هیجان هواداران چینی شد که روز شنبه هتل این تیم را محاصره کردند. به همین خاطر تمرین تیم ملی فوتبال آرژانتین که قرار بود در مرکز ملی ورزشی المپیک پکن برگزار شود لغو شد. ازدحام زیاد هواداران باعث شد تا بازیکنان تیم ملی آرژانتین نتوانند هتل را ترک کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha