• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032214214
  • خبرنگار : 50444

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اعلام کرد

اخذ موافقت اولیه برای ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی

اخذ موافقت اولیه برای ایجاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی از اخذ موافقت اولیه برای ایجاد رشته پزشکی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاظمی در نشست خبری خود که امروز ۲۲ خرداد ماه در این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: وجود رشته پزشکی در کنار رشته های پیراپزشکی می تواند فرصت مناسبی برای جذب دانشجو بیشتر در خراسان شمالی باشد؛ البته این موضوع با چالش‌های مختلفی نیز همراه است.

وی ادامه داد: راه اندازی رشته پزشکی و دانشکده پزشکی نیازمند اعتبارات و تامین تجهیزات مورد نیاز است که به تنهایی از عهده دانشگاه بر نمی آید.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان شمالی بیان کرد: برای ایجاد این رشته، نیازمند احداث ساختمان و همچنین تأمین تجهیزات هستیم که صرفاً تامین تجهیزات آن بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: با پیگیری هایی که از دفتر مرکزی داشته‌ایم، اعلام شد در صورتی که استان بتواند ۴ میلیارد تومان از این مبلغ را فراهم کند، تهران و دفتر مرکزی نیز ۱۲ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص خواهد داد تا تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد رشته پزشکی در استان تامین شود.

کاظمی گفت: به همین دلیل دست مردم و خیران را در این حوزه میفشاریم که کمک های خود را برای این موضوع دریغ نکنند و یاری رسان ما برای ایجاد رشته پزشکی که مورد نیاز استان می باشد، باشند.

وی همچنین به تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانشجو دارد که شامل بیش از یک سوم دانشجویان استان می شود.

وی تاکید کرد: به دنبال افزایش تعداد رشته های مقطع ارشد و دکتری هستیم و در این مسیر، کاربردی بودن و داشتن متقاضی رشته ها برای ما اهمیت دارد تا استقبال از آن ها به میزان مناسب صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha