• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402032214120
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا تاکید کرد

ضرورت توجه به زیرساخت های بارانداز ریلی آستارا - آستارا

ضرورت توجه به زیرساخت های بارانداز ریلی آستارا - آستارا

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا گفت: با توجه به ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی حمل کالا از طریق بارانداز ریلی آستارا - آستارا، نیاز است که زیرساخت‌های این پایانه ریلی هر چه سریع تر تامین شود.

عنایت رضایی پور امروز در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا - آستارا و دیدار با مدیران ایرانی و آذری این پروژه ریلی با تاکید بر اینکه آستارا یک مرز مهم تجاری برای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: بارانداز ریلی آستارا با توجه به افزایش حمل و نقل ریلی باید تکمیل شده و در زمینه های مختلف توسعه یابد.

وی با اشاره به اهمیت راه آهن بین المللی آستارا، افزود: تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای خدمات دستگاه های اجرایی در پایانه ریلی این شهرستان بر عهده شرکت راه آهن است.

رضایی پور با تاکید بر اینکه نیازمندی های پایانه ریلی به مراجع لازم گزارش شده و انتظار می رود به تناسب پیشرفت عمرانی بارانداز و پایانه ریلی، تجهیزات لازم آن نیز فراهم شود، گفت: راه آهن جمهوری آذربایجان و پیمانکار مربوطه باید تمامی مشکلات مالی موجود در بارانداز ریلی آستارا را بر اساس تعهدات خود رفع کنند.

وی ادامه داد: راه آهن آستارا یک پروژه بین المللی است و ادامه توسعه این پروژه باید با سرعت تمام و از سوی پیمانکار و دستگاه های اجرایی فعال در این زمینه ادامه یابد و نباید به هیچ وجه جلوی کار و توسعه این پروژه مهم بین المللی گرفته شود.

فرماندار آستارا خواستار محصورسازی کامل و همچنین اجرای کامل برق رسانی، پایش تصویری و زیرسازی محوطه پایانه ریلی آستارا شد و گفت: استقرار ادارات از جمله گمرک و همچنین نیروی انتظامی و گذرنامه در بارانداز ریلی آستارا به صورت استاندارد بسیار مهم است و هرگونه مطالبات از سمت نهادها و دستگاه های اجرایی و پیمانکار در بحث راه آهن آستارا، از مجاری قانونی باید رفع و حل و فصل شود.

رضایی پور با اشاره به ضرورت ۲۴ ساعته شدن پایانه ریلی آستارا، تصریح کرد: تمام تلاشم به عنوان فرماندار آستارا سامان دادن و تکمیل پروژه بارانداز ریلی آستارا - آستارا است.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و با داشتن سه مرز ریلی، دریایی و زمینی از مبادی مهم واردات و صادرات و تجارت برون مرزی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha