• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402032214012
  • خبرنگار : 71552

اشتباه پولادگر در مجمع بدمینتون و پاسخ ثریا آقایی

اشتباه پولادگر در مجمع بدمینتون و پاسخ ثریا آقایی

معاون قهرمانی وزارت ورزش در مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون گفت: از بدمینتون توقع بیشتری داریم.

به گزارش ایسنا، محمد پولادگر در مجمع انتخاباتی فدراسیون بدمینتون گفت: به دور از اخلاق است که فرجی ۱۰ دقیقه در تبلیغ از کاندیدای دیگر صحبت کند و بعد انصراف دهد از همان ابتدا باید انصراف خود را اعلام می‌کرد. 

وی افزود: در این سالها زحماتی در این فدراسیون کشیده شده است. بیشتر از ۱۲ سال است که پوریا در این سمت قرار دارد. ما واقعا این انتظار را داریم که در رویدادهای مهم با این همه قدمت مدال داشته باشد. توقع بیشتری از رشته‌ای که در میان خانواده‌ها گسترش دارد داریم. بدمینتون رشته گران قیمتی نیست. باید این رشته پر از ستاره باشد. توقع و انتظار بیشتری داریم.

در ادامه پیشکسوت این رشته به هزینه‌های بالای بدمینتون اشاره کرد و پولادگر پاسخ داد: از بودجه‌هایی که به این رشته تعلق می‌گیرد می‌بینیم پر هزینه است اما این برای بخش حرفه‌ای است. اگر بدمینتون برای ما ثمری نداشته باشد چه دلیلی دارد ادامه دهد. بعد از این همه سال توقع داریم که مدال آور باشد. پوریا در ۱۴ سال می‌توانست این رشته را از صفر ایجاد کند و اکنون بارور باشد. در این کشور استعدادهای زیادی داریم.

پولادگر به اشتباه به کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت اشاره کرد که ثریا آقایی و دیگر حضار آن را تصحیح کردند و پولادگر گفت:  ما وایلد کارت داشتیم وقتی استعداد کسب سهمیه داریم چرا یک مدال در بازی های آسیایی نداریم. بازیکنان ما استعداد و توان لازم را دارند. پتانسیل داریم و اگر زمینه رشد و شکوفایی برای آنها فراهم شود می‌توانیم صاحب مدال شویم. تا کی باید بگوییم قدرت این رشته در شرق آسیا است. اگر این است پس چرا باید هزینه کنیم و ۵۰ سال باید این حرف را بزنید؟ با این خانواده خوب و همراه توقع بیشتر است. 

پوریا در این مجمع در واکنش به حرف‌های پولاد گر گفت: ما هم توجه بیشتری می‌خواهیم. نام نمی‌برم ولی یک فدراسیون هم‌پای ما ۲۰ میلیارد گرفته است.

پولادگر در پاسخ پوریا گفت: یکی از ابزار مدیریت منابع مالی است. این رشته زمینه رشد بیشتری دارد و توقع دارم که شرایط بهتر از این شود. امیدوارم با این همراهی این اتفاق خوب بیفتد. با شناختی که از پوریا دارم می‌خواهم که از همه پتانسیل‌ها استفاده کند تا شاهد پیشرفت در همه مسابقات و مخصوصا آسیا باشیم. مدال آسیایی این رشته برای ما یعنی مدال جهانی. با همت و همراهی همه شما اتفاق می‌افتد.

ثریا آقایی در خصوص اشتباه پولادگر برای کسب سهمیه المپیک با وایلد کارت با ناراحتی گفت: برای یکبار کسب سهمیه ام را توضیح می‌دهم. اصلا سهمیه وایلد کارت در بدمینتون به ایران تعلق نمی‌گیرد و به کشورهای پاکستان، مالزی و .. تعلق می‌گیرد و در قاره ای به نیجریه تعلق گرفت. این بحث مطرح شده (کسب سهمیه من از طریق وایلد کارت) از طرف شاه حسینی منتشر شد و به وزارت ورزش هم رسیده است. کسب سهمیه من از طریق رنکینگ بود. یک ماه مانده به اعلام این سهمیه‌ها راحت نمی‌خوابیدم‌. من اصلا می‌دانستم می‌شود یا خیر.

وی گفت: نمی‌خواهم تلاش‌های من و فدراسیون زیر سوال رود. من حتی می‌توانستم به المپیک ریو هم برسم که زانویم را عمل کردم و ۶ ماه قبل از المپیک ریو آسیب دیدم و نتوانستم رنکینگم را بالا ببرم. برای توکیو در ۳۰ مسابقه شرکت کردم و سهمیه رنکینگ را بالا بردم. آخرین‌مسابقه اوگاندا بود که با رنکینگ ۱۱۰ دیگر نتوانستم در کشورهای اروپایی مسابقه دهم چون کرونا گسترش پیدا کرد و مجوز خروج از کشور نمی‌گرفتم. 

او در پاسخ به سوال پولادگر در مورد اینکه با چه رنکینگی به المپیک رفتید گفت: با رنکینگ ۹۳ سهمیه گرفتم‌. مستندات وجود دارد و می‌توانم نشان دهم. کسب سهمیه و وایلد کارت خیلی متفاوت است. در تاریخ بدمینتون کار سختی است. من این حق را دارم که اسمم به عنوان کسی که سهمیه گرفته یاد شود. من از خیلی از تفریحاتم زدم که به کسب سهمیه برسم.

پولاد گر گفت: من باید کتبی به کمیته ملی المپیک اعلام کنم تا این موضوع اصلاح شود.

همچنین کریمان رییس هیات استانی البرز گفت: ما نیاز به حضور در بازی‌های آسیایی داریم تا بازیکنان حریفان را بشناسند. وزارت ورزش اجازه رشد به بدمنیتون را نمی‌دهد بعد می‌گوید رشد نکرده است. نمی‌شود توپ وارد کرد، اجازه خط کشی نمی‌دهند. در این جمع هیچ کس با نظر کارشناسی وزارت ورزش راضی نیستند اگر در این جمع کسی با حرف‌های کارشناسی موافق بود من این رشته را کنار می‌گذارم تا نفر بعدی بیاید. 

پولادگر در پاسخ به او گفت: شما حرف خود را تکرار می‌کنی. ستاد بازی‌های آسیایی تصمیم گرفته است. آنها که ستاد این رشته نیستند. یعنی شما می‌گویید آنها کارشناس نیستند.

کریمان در پاسخ گفت: کارشناس هیچ رشته‌ای نیستند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پوریا در خصوص حرف‌های پولادگر که گفته بود این رشته ضعیف عمل کرده است گفت: آقای پولادگر رییس و راهنمای ما است. موضع خاصی نمی‌گیریم. ۴۰ سال در این رشته هستم و حس می‌کنم نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی در ادامه گفت: سالن‌هایی در مشهد (با همراهی مردم ساخته شده)، یزد، کردستان و .. ساخته شده که همه سالن‌ها به بخش خصوص واگذار شده است. سالن تهران در شیرودی ۴۴ سال در اختیار فدراسیون بدمینتون بود اما اکنون باید اجاره کنیم چون در اختیار بخش خصوص است. برای اردوی تیم ملی مجبور هستم در محلات اردو بگیریم. به عنوان نایب رییس کنفدراسیون آسیا از من توقع اردو دارند که اردوی برون مرزی داشته باشیم اما حتی سالن هم نداریم. 

پوریا گفت: در ردیف بودجه هم ما در رتبه سوم فدراسیونها هستیم. ما مظلوم واقع شدیم. ما حتی بعد از ۳۲ سال برای گرفتن بودجه برای مسابقات جام فجر باید بدویم. نیاز به بودجه جداگانه داریم. برای مسابقات نباید بودجه برای این‌ مسابقات اختصاص داده شود؟ اگر بودجه نباشد باید این مسابقات را تعطیل کنیم. سال گذشته سالن اختصاصی افراسیابی نامه زد و بودجه یک میلیاردی به من داد تا مسابقات را برگزار کنیم که از وزیر تشکر ویژه دارم. 

وی گفت: این رشته همگانی و قهرمانی است و باید نگاه ویژه به آن شود. تا پارک می‌روم می‌گویند راکت ندارید به ما بدهید. تنها فدراسیونی هستیم که به استانها رایگان امکانات می‌دهیم. 

او در خصوص اینکه برخی فدراسیون‌ها ضربتی عمل می‌کنند و شما هم هر چقدر ضربتی‌تر عمل کنید زودتر نتیجه می‌گیرید مثل فدراسیون کشتی گفت: حتما شاید این هم طریقی باشد که سهمیه بیشتری بگیریم. باید هی برویم و بگوییم نداریم‌.

او در خصوص حضور بدمینتون‌بازان در بازی‌های آسیایی گفت: کارشناسان فنی قرار است فردا تصمیم نهایی را اعلام کنند. علی حیاتی آینده این رشته است و من برای المپیک پاریس برای او برنامه ریزی می‌کنم و می‌دانم که می‌رسد. تقاضا دارم او با یک دختر در بازی‌های آسیایی حاضر شود. 

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ما با این کمبود بودجه تا سالهای زیادی در آسیا مدال نخواهیم داشت؟ گفت: اگر  زیربنا باشد زودتر به مدال می‌رسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha