• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032113425
  • خبرنگار : 71457

نتانیاهو: جرایم قتل در جامعه عربی یک فاجعه برای اسرائیل شده است

نتانیاهو: جرایم قتل در جامعه عربی یک فاجعه برای اسرائیل شده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم مشارکت دادن دستگاه شاباک در تحقیقات درخصوص جرایم قتل در جامعه عربی تاکید کرد و گفت که این جرایم یک فاجعه برای اسرائیل شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آغاز جلسه امروز (یکشنبه) دولت خود به جرایم روزافزون قتل در جامعه عربی اشاره و بر لزوم مشارکت دادن شاباک در تحقیقات درخصوص این جرایم تاکید کرد.

بخش گسترده‌ای از این جرایم مربوط به سازمان‌های جنایتکار است که زندگی مردم عرب را تلخ کرده و تروریسم و ترس را تحمیل کرده و باج می‌گیرند که این مساله به یک فاجعه اقتصادی که محدود در میان عرب‌ها نیست، تبدیل شده است.

وی افزود، دولت بر مبارزه با سر افعی سازمان‌های جنایت‌کار پافشاری دارد.

نتانیاهو تصریح کرد که امروز نشست ویژه‌ای را برای مشارکت شاباک در تلاش‌های "مرکز ضد خانواده‌های مجرم" برگزار می‌کند.

در پی کشته شدن پنج تن در یافه الناصره در پنج‌شنبه گذشته، نتانیاهو از مشارکت شاباک در تحقیقات در پی این امر خبر داد.

کارشناسان و تحلیلگران امنیتی اظهار کردند که اظهارات نتانیاهو در این خصوص اذعانی به شکست پلیس اسرائیل است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز به این شکست اذعان کرد و قبل از نشست دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که "پتوی پلیس کوچک است و ما باید دستگاه شاباک را در این کار وارد کنیم. زمانی وجود ندارد و نباید منتظر ماند".

در جریان مذاکرات، در خصوص این مساله گفت‌وگو می‌شود که آیا نیازی به اصلاح قانون شاباک وجود دارد یا خیر یا اینکه می‌شود از شکاف در قانون کنونی بهره برداری کرد تا به شاباک دستور داد که در مبارزه با جرایم مشارکت کند. این امر بر اساس بند هفت در این قانون است که اهداف کاری شاباک را بیان می‌کند.

شاباک دستگاه امنیت پیشگیری به حساب می‌آید و بند هفت تاکید دارد که فعالیتی در زمینه دیگر که دولت درخصوص آن تصمیم بگیرد و کمیسیون کنست در امور دستگاه شاباک آن را تصویب کند، هدفش حفظ و پیشبرد منافع ملی مهم امنیت داخلی اسرائیل است.

یاریو لوین، وزیر دستگاه قضائی با اصلاح قانون شاباک از طریق الحاق یک امر اضطراری موقت با امکان تمدید آن موافق است؛ اما به این شرط که این قانون مشخص و نه گسترده باشد.

در همین حال شش بازرس کل سابق پلیس و ۴۲ افسر بازنشسته از بنیامین نتانیاهو خواستند ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی را به اتهام نقشش در "فروپاشی قابل پیش‌بینی پلیس اسرائیل" برکنار کند.

این پیام به نتانیاهو در پی افزایش گسترده جرایم قتل در جامعه عربی که تعداد قربانیان آن از اوایل سال تا صبح امروز به ۹۶ تن رسیده است، فرستاده شده است.

آنها در پیام خود اعلام کردند که ایتامار بن گویر راه حل نیست بلکه بخش مرکزی از مشکل است. این وزیر با حضورش در منصبش، یک خطر ملموس علیه امنیت اسرائیل است. او باید هرچه سریع‌تر از وزارت امنیت داخلی خارج شود و بهتر است این امر در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از آنکه زمان از دست برود، صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha