• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402032012477
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان:

آموزش پذیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری است

آموزش پذیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی امری ضروری است

ایسنا/کردستان مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان، با اشاره به اهمیت آموزش پذیری جامعه در رابطه با اثرات مخرب مواد مخدر گفت: متاسفانه هنوز نظام فرهنگی ما نتوانسته است هم افزایی مطلوبی در امر آموزش پذیری ایجاد کند.

علی مرادی امروز شنبه(۲۰ خردادماه) در جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: آسیب های اجتماعی برای جامعه خطر آفرین است و نیاز به توجه جدی و آگاه سازی مناسب دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش پذیری جامعه در رابطه با اثرات مخرب مواد مخدر افزود: متاسفانه هنوز نظام فرهنگی ما نتوانسته است هم افزایی مطلوبی در امر آموزش پذیری ایجاد کند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز استان کردستان، هنر را مهم ترین ابزار و ظرفیت بی بدیل صدا و سیما و رسانه محلی برای آموزش آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر ذکر و عنوان کرد: صدا و سیما می تواند قرارگاهی برای پرا کندن نشاط و شور در جامعه باشد.

وی، بیان کرد: ایجاد کارگاه های اشتغالزایی موفق توسط بهبود یافتگان و بازتاب آن در رسانه صدا و سیما می تواند در ایجاد انگیزه موثر باشد.

مرادی، ادامه داد: برنامه های کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به ویژه صدا و سیما باید به سمت عملیاتی سازی برود و این برنامه ها باید بر اساس ظرفیت های موجود و بومی در استان صورت گیرد و با هدف هم افزایی به مرحله اجرا درآید.

به گفته وی، ساخت سریال مستند در حوزه آسیب های اجتماعی ماندگار و تاثیرگذار است؛ همچنین از موسیقی که از ظرفیت های اصلی فرهنگی کردستان است باید بهره درست گرفت و تولیدات تاثیرگذار در دستور کار همه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان کردستان آمادگی خود را برای همکاری و مشارکت با سایر دستگاه های فرهنگی در تولید آثار فاخر و موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام می کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با بیان اینکه مشارکت در فرهنگ سازی و آموزش پذیری جامعه هدف استانی از وظایف صدا و سیما است، یادآور شد: حوزه کارشناسی صدا و سیمای کردستان ضعیف است؛ متاسفانه طی جلسات برگزار شده در این زمینه، مشخص شد که دانشگاه ها مایل به وقت گذاشتن برای این مقوله نیستند، که این امر باید رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha