• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032012395
  • خبرنگار : 50181

۱۲ سال چشم انتظاری برای "بیوایمپلنت" کرمانشاه به پایان می‌رسد؟

۱۲ سال چشم انتظاری برای "بیوایمپلنت" کرمانشاه به پایان می‌رسد؟

ایسنا/کرمانشاه پروژه "بیوایمپلنت" از مهمترین پروژه‌های مصوب سفر سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود که اکنون با گذشت ۱۲ سال امید آن می‌رود در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، احداث پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) سال ۱۳۹۰ و در سفر مقام معظم رهبری مصوب شد و کلنگ زنی آن مهر ۱۳۹۱ با حضور مدیران ملی و استانی صورت گرفت.

دکتر صولت سنا مدیر وقت پروژه در مراسم کلنگ زنی آن با اشاره به اینکه این واحد براساس استانداردهای روز دنیا طراحی شده، اعلام کرد فاز اول تولیدی این طرح در دهه فجر امسال(۱۳۹۱) به بهره برداری خواهد رسید.

سنا با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه قطعات استخوانی، دریچه قلب و... مورد نیاز بیماران تولید می شود، ابراز امیدواری کرد در فاز های بعدی تولید ارگان هایی مثل کبد اجرایی شود.

حالا اگر چه بیش از یک دهه از وعده داده شده برای افتتاح بیوایمپلنت کرمانشاه می گذرد، اما به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه امید آن می‌رود که در نیمه اول امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مریم آزادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پروژه بیوایمپلنت با پیشرفت فیزیکی بالایی که دارد در مراحل نهایی کار است، گفت: اختلافی که بین شرکای این طرح وجود داشت مرتفع شده و اکنون در مرحله پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از جمله مجوز از سازمان غذا و دارو - بواسطه محصول خاصی که این واحد تولید می‌کند- هستیم. به علاوه لازم است کارهای تامین مواد اولیه این واحد که از بافت انسانی است از پزشک قانونی و سایر مبادی انجام شود که پیگیری این کار نیز در حال انجام است.

به گفته آزادی کار در مراحل نهایی بوده و هیچ مشکلی برای تامین مالی این پروژه نیز وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن روند اخذ این مجوزها، شاهد بهره‌برداری از پروژه بیوایمپلنت باشیم و افزود: مشابه این طرح در غرب کشور وجود ندارد و تنها واحدی از این نوع که در کشور فعالیت دارد، در کیش است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری این طرح را به نرخ امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد که در زمان بهره‌برداری برای حدود ۱۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

آزادی از بیوایمپلنت به عنوان طرح مهمی یاد کرد که تولیدات آن در علوم پزشکی کاربردهای فراوانی دارد و یادآور شد: با راه‌اندازی این واحد، انواع بیوایمپلنت های قلبی و عروقی، استخوانی و ... در کرمانشاه تولید خواهد  شد.

این طرح در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha