• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402032012333
  • منبع : نمایندگی ایلام

شناسایی چند مظنون آتش زدن دو بقعه متبرکه در دهلران و آبدانان

شناسایی چند مظنون آتش زدن دو بقعه متبرکه در دهلران و آبدانان

ایسنا/ایلام دادستان ایلام از شناسایی چند مظنون در خصوص آتش زدن بقاع سیدیوسف(ع) و سید حبیب(ع) در دهلران و آبدانان خبر داد.

«عبدالوهاب بخشنده» در پیامی اظهار کرد: پیرو اطلاع واصل شده مبنی بر هتک حرمت بقاع متبرک سید یوسف(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان دهلران و سید حبیب(ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دادستان شهرستان های آبدانان و دهلران و ضابطین خاص و عام قضایی دستورات و تاکیدات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین این عمل جنایتکارانه را صادر کرده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است، تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

 دادستان مرکز استان ایلام با تاکید بر اینکه شکی نیست این عمل وقیحانه و این توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بی پاسخ نخواهد ماند و نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی نقش بر آب می شود،  تصریح کرد: بی‌تردید توهین و بی‌حرمتی به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است و دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمحسن موسوی» ، امام جمعه شهرستان دهلران، نیز شامگاه روز جمعه در بازدید از ساختمان این ۲ امامزاده در دهلران و آبدانان در این خصوص، اظهار کرد: این دو امامزاده در شهرستان‌های دهلران و آبدانان سال های متمادی مورد احترام مردم بوده و جایگاه بالایی نزد مردم دارند.

وی با بیان اینکه امروز خبر دردناک حرکت غیر انسانی و غیردینی آتش زدن ۲ امامزاده در دهلران و آبدانان موجب تاسف مردم و مسئولان شده است، تصریح کرد: مردم انقلابی استان همیشه در صحنه هستند و هرگز اجازه چنین حرکاتی را نخواهند داد و از دستگاه قضایی و امنیتی انتظار داریم عوامل این اقدام ضد دینی را شناسایی و مجازات کند.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در محکومیت هتک حرمت بقاع متبرکه دهلران و آبدانان بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد: مردم ولایت مدار و مُحب اهل بیت عصمت و طهارت (علیم السلام ) استان ایلام همواره حافظ ارزش های دینی و اعتقادات مذهبی بوده و در این راه کارنامه درخشانی دارند.

این مردمان سخت کوش و همیشه آگاه امروز شاهد هتک حرمت اماکن مقدس این استان و به آتش کشیده شدن قرآن کریم هستند و با دلی مالامال از درد و اندوه از این حادثه ضدانسانی و بی شرمانه انزجار خود  را اعلام میدارند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با محکوم نمودن اقدام موهن هتک حرمت به اماکن مقدس و بقاع متبرکه دهلران و آبدانان، این حرکت ددمنشانه را بیانگر عمق کینه و اسلام ستیزی عده ای اجیرشده و منافق دانسته و آن را به شدت محکوم می کند و از نهادهای ذیربط می‌خواهد با تمام توان عاملان این واقعه دردناک را با اشد مجازات تنبیه نماید.

بی تردید این حادثه نه تنها خللی در باورهای عمیق دینی و اعتقادی ایجاد نکرده بلکه عزم راسخ مردم شریف استان را در راه مبارزه با ایادی کفر و الحاد و دفاع همه جانبه از حریم آل الله راسختر و مستحکم‌تر می نماید.

از ظهر روز جمعه تصاویری از آتش‌سوزی بقاع متبرکه امامزاده سیدیوسف‌(ع) و سیدحبیب‌(ع) در فضای مجازی پخش شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha