• جمعه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402031811566
  • خبرنگار : 71429

/اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت/

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی/آزادی سه تبعه ایرانی و دانمارکی/ اجرای حکم دهکده آبی پارس

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی/آزادی سه  تبعه ایرانی و دانمارکی/ اجرای حکم  دهکده آبی پارس

آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی، اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی «دهکده آبی پارس» و آزادی سه تبعه ایرانی و دانمارکی از مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار حقوقی هفته گذشته را در این گزارش می خوانید: 

ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود

محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه ۱۸ خرداد در جلسه شورای تامین استان مازندران با بیان اینکه امروز یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند، گفت: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی/آزادی سه  تبعه ایرانی و دانمارکی/ اجرای حکم  دهکده آبی پارس

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفته گذشته در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: این پرونده واجد حساسیت خاصی است. محتویات این پرونده ۱۴ هزار صفحه است‌. ۲۸ متهم دارد و اتهام آنها مشارکت در سرقت حدی و تخریب اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع و پولشویی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نرخ امروز از متهمان مسترد و تحویل شکات (مالباختگان) پرونده شده است و حدود ۳۰۰ میلیارد در حال بررسی و بازگرداندن به مالباختگان است. کلیه متهمان برای اخذ آخرین دفاع احضار شدند و بازپرس محترم که دیروز با ایشان صحبت داشتم گفت چندین روز است  در حال رسیدگی به این پرونده خاص است و ان شاءالله در ایام آتی از باب کشف و پاسخگویی به بزه دیدگان اخبار خوب و مثبتی را داریم.

صدور بی رویه بخشنامه، از عوامل افزایش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری است

 حجت الاسلام والمسلمین مظفری صدور بی رویه بخشنامه توسط مدیران دستگاه های اجرایی را از مهمترین آسیب های حوزه اداری و افزایش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری دانست و گفت: در سازمان های دولتی هر کدام از مدیران بخشنامه های مختلف صادر می کنند و برخی از دیدگاه های سلیقه ای و خارج از قانون بودن آن بخشنامه منجر به ورود شکایت به دیوان می شود، باید ساز و کاری وضع شود که هر مدیری اجازه صدور بخشنامه را نداشته باشد و قبل از صدور آن مرجعی جهت نظارت و ابلاغ وجود داشته باشد.

 رئیس دیوان عدالت اداری همچنین در هفته گذشته طی نامه ای لزوم اجرای تبصره ۴ ماده ۱۵ قانون جدید تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری را به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد. 

اجرای برنامه‌های تحولی دستگاه قضا به صورت منسجم پیگیری می‌شود

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی/آزادی سه  تبعه ایرانی و دانمارکی/ اجرای حکم  دهکده آبی پارس

حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضاییه  گفت: یکی از محورهای کار ما مشورت و هم اندیشی مستمر با رؤسای کل دادگستری‌ها برای رصد و نظارت بر اجرای برنامه‌های قوه قضاییه است و در فواصل زمانی مشخص با رؤسای کل دادگستری‌ها جلساتی برگزار می‌شود و علاوه بر پیگیری آخرین و ضعیت اجرای برنامه‌ها، پیشنهادهای تحول آفرین دریافت و پیگیری می‌شود.

قیام ۱۵ خرداد در راستای حمایت از باورها و فرهنگ دینی و مذهبی کشور رخ داد

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه مبارزه همزمان با استکبار خارجی و استبداد داخلی را از دیگر ویژگی‌های قیام ۱۵ خرداد عنوان کرد و افزود: امام راحل به خوبی متوجه شد سرنگونی رژِیم شاهنشاهی در سایه مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استکبار خارجی میسر می‌شود چرا که این دو، دو روی سکه به استضعاف کشیده شدن ایران بودند.

غریب آبادی همچنین گفت: مسعود مصاحب و کامران قادری، دو تبعه ایرانی که چهار سال و نیم و هفت سال و نیم از حبس خود (بخش اعظم حکم حبس) را سپری کرده بودند و یک تبعه دانمارکی به دلایل انسان‌ دوستانه  آزاد شدند.

دستگاه‌های متولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند، تاکید کرد: سازمان بازرسی و شورای دستگاه های نظارتی به دنبال این است تا متولی مشخص و کارها با انسجام بیشتری دنبال شود.

حکم پرونده «دهکده آبی پارس» اجرا شد

علی صالحی دادستان تهران در هفته گذشته از اجرای حکم پرونده کثیرالشاکی «دهکده آبی پارس» و پرداخت کامل ردِ مال به تمامی ۱۲۴۸ نفر مالباختگان خبر داد.

متهمان و محکومان متواری با یک برنامه ریزی منسجم دستگیر شوند

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی/آزادی سه  تبعه ایرانی و دانمارکی/ اجرای حکم  دهکده آبی پارس

علی القاصی رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به «جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی در سال گذشته» اظهار کرد: وقایع و حوادث گوناگونی که در سال گذشته به وقوع پیوست موجب صرف بخشی از توان و وقت مدیران دستگاه‌های مختلف خصوصا دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برای خنثی سازی حربه‌های دشمنان شد.

وی از فرماندهان انتظامی و مسئولان قضایی خواست تا با یک برنامه ریزی منسجم نسبت به جلب و دستگیری متهمان و محکومان متواری اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha