• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402031811356
  • خبرنگار : 71496

یورش نظامیان صهیونیست به رام‌الله /صهیونیست‌ها خانه یک اسیرفلسطینی را منفجر کردند

یورش نظامیان صهیونیست به رام‌الله /صهیونیست‌ها خانه یک اسیرفلسطینی را منفجر کردند

در یورش سربازان اسرائیلی به چندین محله شهر رام‌الله و آغاز درگیری‌هایی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، شش فلسطینی از جمله یک عکاس خبری در اثر تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در یورش سربازان اسرائیلی به چندین محله شهر رام‌الله و آغاز درگیری‌هایی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، شش فلسطینی و یک عکاس خبری در اثر تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که با آغاز درگیری‌ها در محله‌های شهر رام‌الله شش زخمی به مرکز پزشکی فلسطین منتقل شدند که سه تن از آنها در اثر اصابت گلوله جنگی به اندام‌های تحتانی آسیب دیده بودند و یک مورد نیز در اثر اصابت گلوله با روکش پلاستیکی به دست زخمی شده و دو تن دیگر نیز به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شده بودند.

همچنین این منابع اعلام کردند که یک جوان فلسطینی به نام عدی الطریفی در اثر اصابت گلوله به سرش به شدت زخمی شده است.

منابع محلی نیز اعلام کردند، در این درگیری‌ها، جوانان فلسطینی به سمت سربازان اسرائیلی و خودروهای زرهی آنها سنگ پرتاب کردند، نیروهای مقاومت فلسطینی نیز به سمت اشغالگران تیراندازی کردند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد، سربازان اسرائیلی به کادر خبرنگارانی که در محل درگیری‌ها برای پوشش خبری حضور داشتند، تیراندازی کردند که در نتیجه آن ربیع المنیر، عکاس خبری در اثر اصابت گلوله‌ای فلزی با روکش پلاستیکی به ناحیه شکم، آسیب جزئی دید.

طبق گزارش وفا، ده‌ها دستگاه خودروی زرهی رژیم صهیونیستی به محله‌های شهر رام‌الله یورش برده و پس از استقرار در منطقه رام‌الله التحتا، درگیری‌هایی را با جوانان بی‌دفاع فلسطینی که برای مقابله با این یورش به خیابان‌ها آمده بودند، آغاز کردند.

وفا در ادامه نیز گزارش داد، سربازان اسرائیلی در راستای طرح خود برای تخریب منزل اسلام فروخ، اسیر فلسطینی، ورودی‌های بخش قدیمی شهر رام‌الله را به طور کامل مسدود کرده و تک‌تیراندازهای خود را بر روی بام خانه‌ها مستقر کردند.

سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی منزل اسلام فروخ، اسیر ۲۶ ساله فلسطینی را با بستن مواد منفجره به دیوارهای آن منجر کردند و در ادامه با تیراندازی به سمت فلسطینی‌های معترض، چند تن از آنها را زخمی کردند.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، جوانان فلسطینی با اشغالگران اسرائیلی که با یک دستگاه بولدوزر به شهر یورش آورده بودند، مقابله کردند و تعدادی از آنها در این درگیری‌ها در اثر اصابت گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و نیز شلیک گاز اشک‌آور زخمی شدند.

طبق گزارش‌ها، اشغالگران اسرائیلی با بیش از ۵۰ دستگاه خودروی زرهی و یک بولدوزر برای تخریب منزل فروخ به این محله یورش آوردند.

همچنین آنها پیش از خروج از شهر، ۱۶ فلسطینی از ساکنان روستای "بیتا" در جنوب نابلس را بازداشت کردند.
اشغالگران اسرائیلی پیشتر اسلام فروخ را به اجرای عملیات انفجار همزمان ایستگاه‌های اتوبوس در قدس اشغالی در نوامبر گذشته متهم کرده بودند. در اثر آن انفجارها یک شهرک‌نشین کشته و ده‌ها تن دیگر از آنها زخمی شدند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس این اقدام اشغالگران اسرائیلی را یک جنایت جنگی تمام عیار خواند و تاکید کرد: سیاست تخریب خانه‌ها همواره ناتوانی خود را در متوقف کردن انقلاب مردم ما که برای آزادی، عزت و استقلال خود مبارزه می‌کنند، ثابت کرده است.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد: تخریب منزل فروخ در چارچوب سیاست‌های خصمانه صهیونیستی قرار می‌گیرد و این سیاست‌های خصمانه در متوقف کردن مقاومتی که با تشدید حملات قدرتمندتر می‌شود، همواره شکست خورده است.

سلمی در ادامه نیز اظهار کرد: تخریب خانه‌ها هرگز اراده مردم مقاوم فلسطین را که می‌دانند راه آزادی با جان‌فشانی‌های بزرگی همراه است، در هم نخواهد شکست.

سخنگوی جهاد اسلامی در ادامه گفت: مقاومت در کرانه باختری رو به قوی‌تر شدن است و به تمامی شهرها و روستاها رسیده و مردم ما راهی به جز استمرار درگیری‌ها و مقابله با دشمن ندارند.

جمعیت "نویدبخش اسرا" نیز امروز در بیانیه‌ای، اقدام امروز اشغالگران در مورد منزل اسیر فلسطینی را اقدامی انتقام‌جویانه و بزدلانه و تروریسم رژیمی دانست که به طور کامل با ریختن خون و آزار ملت ما شکل گرفته است.

این جمعیت در ادامه تاکید کرد، منفجر کردن منازل خانواده‌های اسرای ما هرگز اراده آنها را ضعیف نخواهد کرد، آنها عمر و زندگی خودشان که باارزش‌ترین دارایی‌شان است، در راه آزادی سرزمین و مردم‌مان هزینه کردند.

جمعیت یاد شده در ادامه بیانیه خود باز هم تاکید کرد، سیاست مجازات جمعی که دولت اشغالگر و فاشیست در پیش گرفته، روحیه چالشی و شور و انگیزه اسرای ما و خانواده‌هایشان و نیز تمامی ملت ما را که ریشه در این سرزمین داشته و بر هویت خود تاکید دارند، تقویت خواهد کرد و ما از تمام آزادگان جهان و نیز مردم فلسطین می‌خواهیم در راستای وفاداری به فروخ و تمامی اسرای فلسطینی، در بازسازی خانه‌اش مشارکت کنند.

همچنین برخی منابع محلی گزارش دادند که ده‌ها شهرک‌نشین به منازل فلسطینی‌ها در روستای المزرعه در شمال رام‌الله یورش بردند که در نتیجه آن ساکنان روستا با آنها درگیر و تعداد زیادی از جوانان آن زخمی شدند.

به گفته این منابع، شهرک‌نشین‌ها در این یورش کوه حراشا را آتش زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha