• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402031710970
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون ارتباطات مردمی استانداری:

۴۰۰ کاربر سامانه «۱۱۱» پاسخگوی مطالبات مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور هستند

۴۰۰ کاربر سامانه «۱۱۱» پاسخگوی مطالبات مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به استان، ۴۰۰ کاربر سامانه سامد از طریق شماره تلفن ۱۱۱ و سامانه اینترنتی ۱۱۱ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم از رئیس جمهور هستند.

اژدر علمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که این افراد یک روز قبل از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت به مردم استان خدمات ارائه می‌کنند، افزود: این افراد به مدت سه روز مطالبات، درخواست‌ها، شکایات، پیشنهادها و ابراز احساسات مردم به رئیس جمهور را در این سامانه ثبت می کنند.

وی با تاکید بر این‌که شماره تلفن برخط ۱۱۱ بهترین، امن ترین و مطمئن ترین وسیله ارتباطی دولت و مردم است، اظهار کرد: مردم به جای مکاتبه کتبی، از طریق این سامانه می‌توانند مطالبات و خواسته‌های خود از دستگاه‌های اجرایی را اعلام کنند و با دریافت کد رهگیری پیگیر مطالبات خود باشند.

معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: کاربران سامانه سامد از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در دو نوبت کاری در خدمت مردم استان خواهند بود.

علمی ادامه داد: پیش از سفر رئیس جمهور به استان، برای ۸۵۰ نفر از نیروهای پردازش و کاربران این سامانه دوره آموزشی برگزار شد و تلاش می‌شود در این سفر با پیگیری جدی، به مطالبات و خواسته‌های مردم در اسرع وقت پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: مردم برای بیان درخواست‌ها، مطالبات، شکایات، پیشنهادات خود در این سامانه باید مشخصات کامل خود مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و آدرس دقیق خود را به صورت شفاف اعلام کنند تا پیگیری درخواست‌های آنان راحت تر و سریع تر انجام شود.

وی گفت: در جریان دور اول سفر رییس جمهور به استان از مجموع ۱۸ هزار درخواست مردمی به حدود ۴۰۰۰ درخواست به علت ناقص بودن اطلاعات درخواست کنندگان امکان ارائه پاسخ فراهم نشد.

علمی افزود: به کسانی که با سامانه سامد تماس گرفته و مطالبات و درخواست‌های خود را ثبت می‌کنند، یک کد رهگیری ارائه می‌شود و این افراد باید کد رهگیری را برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات خود، نزد خود نگهدارند و از طریق این کد حتی تا ۱۰ سال آینده نیز امکان پیگیری خواسته‌ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: ضریب نفوذ سامانه ارتباط دولت و مردم (سامد) در این دور از سفر نسبت به دور قبلی بیشتر بوده و اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام شده است تا مردم به راحتی بتوانند از طریق این سامانه و شماره ۱۱۱ مطالبات و درخواست‌های خود را اعلام کنند.

معاون ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان نیز باید به صورت شفاف به درخواست‌ها، شکایات و مطالبات ثبت شده در این سامانه پاسخ دهند.

علمی ادامه داد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند برای گره گشایی از مشکلات مردم هر چه در توان دارد از طُرق مختلف از جمله از ابزار ارتباطی سامانه سامد اقدام کند و دستگاه‌های اجرایی را ملزم به پاسخگویی به مردم کرده است.

وی با اشاره به این‌که در جریان سفر پیش روی رئیس جمهور به استان نیز صندوق‌های پستی در سطح شهرهای استان برای جمع آوری نامه‌ها و مکاتبات مردمی مستقر خواهد شد، یادآوری کرد: در جریان سفر نیز در حدود ۲۸ دستگاه اجرایی استان میز ارتباطات مردمی با حضور وزرا، معاونان وزرا و مدیران ارشد برای پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردم در ساختمان‌های دستگاه‌های اجرایی برپا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha