• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402031609675
  • خبرنگار : 71145

آمریکا:عربستان برای ۸ دهه شریک استراتژیک بوده است/اقدامات خصمانه چین علیه ارتش ما افزایش یافته

آمریکا:عربستان برای ۸ دهه شریک استراتژیک بوده است/اقدامات خصمانه چین علیه ارتش ما افزایش یافته

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که از هرگونه اطلاع قبلی به دولت در مورد تصمیم عربستان برای کاهش تولید نفت بی‌اطلاع است.

به گزارش ایسنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست مطبوعاتی روز دوشنبه با اشاره به اینکه این اقدام یک کشور مستقل است، افزود: «نیازی به اطلاع رسانی وجود نداشت».

وی ادامه داد: همانطور که چند هفته پیش گفتم، مسائلی پیش خواهد آمد که ما با عربستان به توافق نخواهیم رسید.

کربی تصریح کرد که رابطه ریاض و واشنگتن به نوعی است که می‌توانند نگرانی‌ها را مستقیماً بیان کنند.

وی افزود: "اما ما روی آینده متمرکز هستیم. عربستان برای هشت دهه یک شریک استراتژیک بوده است و تا هشت دهه آینده نیز باقی خواهد ماند زیرا ما این روابط را در حال پیشبرد مدیریت می‌کنیم."

کربی تاکید کرد: این چیزی است که ما روی آن تمرکز می‌کنیم.

عربستان متعهد شده است که از ماه ژوئیه تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر در روز کاهش دهد تا در تلاش برای افزایش افت قیمت‌ها باشد.

اوپک + که شامل کشورهای کلیدی اوپک مانند عربستان و همچنین اعضای غیراوپک به رهبری روسیه است، در آوریل گذشته به طور غیرمنتظره‌ای تولید خود را کاهش داد.

تصمیم گروه «اوپک +» برای کاهش تولید نفت، بار دیگر مؤید شکست فشارهای آمریکا بر کشورهای تولیدکننده به‌ویژه عربستان است تا آنها را از تفاهم برای دستیابی به منافع کشورهای تولیدکننده منصرف کند.

کربی با اشاره به دو اتفاق خاص از جمله "مانور خصمانه غیرضروری" جنگنده جی-۱۶ چینی در نزدیکی یک هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی و "عبور ناامن" کشتی جنگی چینی از فاصله ۱۳۷ متری با ناوشکن آمریکایی،‌گفت این تهاجمات چین علیه ارتش آمریکا در حال تشدید است.

جان کربی با اشاره به نام رسمی چین افزود: این موارد مجددا بخشی از تهاجم رو به ‌رشد جمهوری خلق چین است که ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و آماده‌ایم که به آن رسیدگی کنیم.

وی ادعا کرد: ما طبق قوانین بین‌المللی پرواز می‌کنیم، دریانوردی می‌کنیم و در حریم هوایی و آب‌های بین‌المللی عملیاتی را انجام می‌دهیم. هیچ نیازی نیست که ارتش چین به طور تهاجمی رفتار کند.

او ضمن آنکه فعالیت کشتی جنگی چینی را "ناامن و غیرحرفه‌ای" توصیف کرد، از همتایان چینی‌اش خواست تا تصمیمات بهتری درباره انجام عملیات در حریم هوایی و آبی بین‌المللی اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۱

صنایع اروپا وآمریکا بطور خلاصه( آمریکا و متحدان سنتی همراهش ) وابستگی شدید به نفت دارند....آنها مانند بیماری هستند که جریان اکسیژن آنها به کشورهای صادر کنندۀ نفت وصل است کافیست عربستان حتی شده برای یکبار امتحان کند و پایش را روی این شیلنگ جریان اکسیژن قرار دهد و این ارتباط را قطع کند آنگاه جایگاهش را خواهد یافت............

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۹

به عبارتی جناب آقای جان کربی: ایالات منفردۀ منفجرۀ کاخ لرزان واشنگتن برای 8دهه بین عربستان و کشورهای اسلامی همسایه با او با ایجاد همسایه هراسی و دسیسه و تفرقه و جنگ با سیاست های هیبریدی و ترکیبی بین این کشور اسلامی و کشورهای اسلامی همسایه اش فاصلۀ جدی و شکاف عمیق ایجاد کرده بود تا بهتر بتواند منابع و ثروت منطقه را تاراج و غارت کند و در روز روشن بدزدد......و بر سر کشورهای منطقه هم منت بگذارد که ما حافظ منافع و امنیت شما هستیم.......