• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402031308683
  • خبرنگار : 50022

بررسی مشکل آب شهرک گلخانه‌ای مهستان توسط مدیرعامل آبفای البرز

بررسی مشکل آب شهرک گلخانه‌ای مهستان توسط مدیرعامل آبفای البرز

ایسنا/البرز مدیرعامل آبفای البرز از تأسیسات و شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک مهستان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا نامداری، مدیر آب و فاضلاب شهری البرز به منظور بررسی مشکلات کم آبی این شهرک گلخانه‌ای که دارای ۶۴ واحد فعال برای کاشت انواع محصولات کشاورزی (توت‌فرنگی، گوجه فرنگی، کاهو و...) است با چند تن از گلخانه داران دیدار و طی جلسه‌ای به بررسی راهکارهای کمک به آنها پرداخت.

گفتنی است اخیراً کامبیز حکیمی عضو هیات مدیره شرکت تعاونی شهرک‌های گلخانه‌ای مهستان به ایسنا گفته بود: این شهرک بزرگترین شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک تولید توت فرنگی است که متاسفانه به رغم رعایت زیرساخت‌های آبیاری برای تامین منابع آبی مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده است. پس از اتمام پروژه مسکن مهر، چاه آب این گلخانه را برای تامین آب شرب مسکن مهر اختصاص دادند. پس از سال‌ها بی‌آبی با پرداخت هزینه شخصی و بررسی راهکارهای موجود اقدام به حفر چاه دیگری کردیم  سه سال پیش مقرر شد این چاه با اداره آب و فاضلاب شهر جدید هشتگرد تهاتر شود. این اداره به رغم آنکه بر اساس رای دادگاه و دیوان عالی کشور موظف به تامین آب شهرک گلخانه‌ای شد از انجام این مسئولیت شانه خالی کرده است در حالی که شهرک گلخانه‌ای در نقشه تفصیلی شهر دیده شده و جزو معماری شهر مهستان محسوب می‌شود.

وی اعلام کرده بود که سه سال پیش این چاه را که در پایین دست اتوبان است تجهیز و آماده بهره‌برداری کردیم و طی جلساتی‌که ‌با فرماندار وقت‌، مدیر آبفای‌ وقت استان‌ و شهرستان داشتیم طی صورتجلسه‌ای چاه را از ما تحویل گرفتند و مقرر شد به حکم دیوان عالی کشور آب مورد نیاز شهرک را تامین کنند. متاسفانه یکسال این کار انجام شد اما پس از آنکه مدیران وقت تغییر کردند و به تبع آن در سایر سیستم‌های تحت مدیریتشان ساز و کار و سلیقه‌ها هم دچار تغییر شد و این اقدام متوقف ماند. این شد که متاسفانه شهرک دو سال است با کاهش شدید منابع آبیاری مواجه است. یعنی نه چاه را به ما برمی‌گردانند و نه به شهرک آب می‌دهند. در نتیجه‌ این بلاتکلیفی‌ها و مشکلات آبیاری این مجموعه تولیدی آن به زودی در خطر ‌تعطیلی‌ قطعی قرار خواهد گرفت.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ هم در گفت و گو با ایسنا، گفته بود که وزارت نیرو وظیفه دارد آب مجموعه‌های گلخانه‌ای و نیز بخش مهستان را تامین کند.

علیرضا عباسی نماینده البرز و عضو کمیسیون کشاورزی هم در خصوص شهرک گلخانه‌ای مهستان به ایسنا گفته بود: در این خصوص یک تعهدی از قبل داده شده و مجوزهایی هم داده بودند و مجموعه‌هایی هم قرار بوده به یکسری تعهدات عمل کنند. اینجا یک کوتاهی‌هایی صورت گرفته اما وقتی درصدد هستیم تولید را در کشور افزایش دهیم و موانع تولید را برداریم و از بخش تولید هم حمایت کنیم باید حمایت‌هایی را در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha