• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031208123
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

قیام ۱۵ خرداد ممتازترین نهضت انقلابی بود/ امام راحل دنیا را به حیرت واداشت

قیام ۱۵ خرداد ممتازترین نهضت انقلابی بود/ امام راحل دنیا را به حیرت واداشت

ایسنا/گلستان خطیب جمعه گرگان با اشاره به اینکه ملت ایران در قیام ۱۵ خرداد به دنبال ایجاد نظامی مستقل و بر اساس مبانی اسلامی بود، گفت: این مسئله قیام ۱۵ خرداد، را از دیگر قیام ها متمایز کرده است.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی بسیار بزرگ و بی‌نظیر در تاریخ کشور ما بود به طوری که بسیاری از دانشمندان و متفکران بزرگ جهان اسلام وقتی در مقابل‌ ایشان قرار می‌گرفتند، احساس کوچکی و فروتنی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به شخصیت بالای شهید مطهری(ره) بیان کرد: با وجود آنکه شهید مطهری بیش از ۱۲ سال شاگرد حضرت امام خمینی (ره) بوده و با شخصیت‌ ایشان آشنا بود، اما بعد از سفری که به منظور زیارت امام به کشور پاریس داشت، نقل کرده که این دیدار باعث افزایش حیرت و ایمان او شده است.

وی امام خمینی(ره) را شاگرد شایسته مکتب اهل بیت (ع) دانست و افزود: حضرت سیدالشهدا (ع) بیان کردند، اگر تمام دنیا در مقابل من بایستند دست از قیام خود برنخواهم داشت و امام ما نیز که پیرو سیدالشهدا (ع) بود، همین رویه را داشته و به هیچ عنوان حاضر نبود دست از مبارزه علیه استکبار بردارد.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: امام خمینی (ره) به راهی که انتخاب کرده بود و مردم ایران‌ ایمان کامل داشت به همین دلیل محکم و استوار نهضت خود را پیش برد و دست استعمارگران و دزدان سرمایه‌های مادی و معنوی مردم را از کشور قطع کرد.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد سرآغاز وارد شدن مردم به نهضت مبارزه علیه استکبار و همراهی با امام (ره) بود، گفت: نهضت ۱۵خرداد به دنبال ریشه کن کردن رژیم وابسته و قطع کردن دست ایادی استکبار از کشور بود.

نورمفیدی بیان کرد: در تمام نهضت‌های مهمی که در تاریخ کشور رخ داده، نظیر نهضت مشروطه، نهضت تنباکو، نهضت ملی شدن نفت و نهضت ۱۵ خرداد مرجعیت شیعه همواره پیشگام بوده و بی‌انصافی است اگر نقش محوری روحانیت را در این وقایع مهم نادیده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد:  مردم در تمام نهضت‌ها به دنبال این بودند که بخشی از حقوق ملت ایران را بازگردانند، به طور مثال نهضت ملی نفت به دنبال قطع کردن دست کشورهای بیگانه از سرمایه  ملی نفت بود، اما نهضت ۱۵ خرداد به دنبال ایجاد نظامی مستقل و بر اساس مبانی اسلامی بود که این مسأله نهضت ۱۵ خرداد را از دیگر نهضت‌ها متمایز و ممتازتر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha