• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402031006629
  • خبرنگار : 71402

روسیه، واشنگتن را به ترغیب اوکراین در حملاتش متهم کرد

روسیه، واشنگتن را به ترغیب اوکراین در حملاتش متهم کرد

پس از اینکه ولادیمیر پوتین، اوکراین را مسئول حملات به مسکو دانست، سفیر روسیه در واشنگتن گفت که واشنگتن با نادیده گرفتن علنی حملات پهپادی که روز سه‌شنبه چندین منطقه مسکو را هدف قرار داد، کی‌یف را تشویق می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ کاخ سفید اعلام کرد که از حملات داخل روسیه حمایت نمی‌کند و همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حملات پهپادی روز شنبه به مسکو است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه آنها را تلاشی برای ترساندن و تحریک مسکو خواند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در سخنانی که در کانال پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، گفت: این تلاش‌ها برای پنهان شدن پشت عبارت «جمع‌آوری اطلاعات» چیست؟ این تشویق و ترغیب تروریست‌های اوکراینی است.

پوتین روز سه‌شنبه این حمله را که جنگ ۱۵ ماهه اوکراین را به قلب روسیه رساند، یک اقدام «تروریستی» خواند. اوکراین همچنین روسیه را به دلیل بمباران غیرنظامیان اوکراینی به «تروریسم» متهم می‌کند، اتهاماتی که مسکو آن را رد می‌کند.

یکی از دستیاران رئیس جمهوری اوکراین دخالت مستقیم کی‌یف در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو را تکذیب کرد، اما گفت که «اوکراین از تماشای این رویدادها لذت می‌برد و پیش‌بینی می‌کند که حوادث بیشتری در راه باشد.»

حمله به مسکو که دو مجروح بر جای گذاشت، پس از آن صورت گرفت که روسیه در یک روز سه حمله هوایی به کی‌یف و ۱۷ مورد حمله در ماه مه تاکنون انجام داد که در این ماه جان چند تن را گرفت و باعث ترس و ویرانی شدند.

روسیه مدت‌هاست آنچه را که «غرب جمعی» می‌خواند، به راه‌اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو از طریق حمایت از اوکراین با کمک‌های نظامی و مالی متهم کرده است.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ حمله تمام‌عیاری را به اوکراین آغاز کرد و به دنبال آن شهرها ویران شده، میلیون‌ها تن مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند و جان هزاران تن گرفته شد. مسکو این جنگ را یک «عملیات نظامی ویژه» برای «از بین بردن هویت» اوکراین و حفاظت از روس‌زبانان می‌نامد. کی‌یف و متحدانش اما می‌گویند که این اقدامی در راستای تصرف بی‌دلیل اراضی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha