• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402030906476
  • خبرنگار : 30147

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی چناران:

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نقش بسزایی در پایداری اشتغال دارد

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نقش بسزایی در پایداری اشتغال دارد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

محمد طاهریان‌مقدم همچنین از صدور موافقت اصولی ایجاد یک مجتمع گردشگری در این شهرستان خبر داد و افزود: با ایجاد و تکمیل این مجتمع گردشگری در روستای اخلمد زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری در این مجتمع گردشگری پنج میلیارد ریال است، به صدور بیش از ۲۵ موافقت اصولی طی سال‌های گذشته در چناران اشاره کرد و گفت: شهرستان چناران در مسیر حرکت زائران به مشهد قرار دارد. به طور دقیق‌تر سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از این مسیر تردد می‌کنند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چناران با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان بیش از ۱۵۰۰ میلیارد است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون در شهرستان‌ چناران ۱۰ واحد اقامتی شامل اقامتگاه‌های سنتی، بوم‌گردی و خانه‌مسافر در حال خدمات‌رسانی به گردشگران و زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) است.

طاهریان‌مقدم با بیان اینکه بیش از ۷۰ نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم در گردشگری چناران اشتغال دارند، اظهار کرد: در صورت احداث این مجتمع در روستای گردشگری اخلمد، زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد صدور موافقت اصولی در شهرستان چناران مربوط به طرح‌های بوم‌گردی با تعداد ۱۰ مورد مربوط به رادکان، اخلمد، بقمچ و آبگاهی بوده است.

طاهریان‌مقدم گردشگری را موجب رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری شهرستان، با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی وی تصریح کرد: به‌ منظور کاهش بیکاری به‌ ویژه بین جوانان از طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا به‌ صورت جدی حمایت می‌کنیم و ایجاد اشتغال پایدار، برنامه‌ریزی لازم برای توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های مناسب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha