• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402030704726
  • منبع : نمایندگی سمنان

استان سمنان و دغدغه کم آبی در آستانه فصل گرم

استان سمنان و دغدغه کم آبی در آستانه فصل گرم

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: با توجه به کم آبی موجود و خشکسالی های چندین ساله اخیر، اولویت فعلی ما در سطح استان تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای تمام مردم استان است.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان در محل سالن جلسات غدیر استانداری با اشاره به دغدغه ها و تمهیدات اندیشیده شده در این استان برای معضل کم آبی در آستانه تابستان گرم این استان کویری و کم آب اظهار کرد: تمهیدات لازم در خصوص مدیریت موارد در حوزه تامین آب شرب در سطح استان با توجه به فرارسیدن فصل گرم سال، اتخاذ شده است.
وی افود: آمادگی کامل توسط ستاد مدیریت بحران و شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی و دستگاه های اجرایی متولی امر برای مدیریت امور در مواقع بروز مشکل، وجود داشته باشد.
هاشمی خاطر نشان کرد: لیست چاه های فعال تحت اختیار دستگاه های دولتی احصاء و برای تامین آب در سطح استان در مواقع کم آبی، وارد مدار شود.
وی در ادامه عنوان کرد: مباحث و مسائل بهداشتی و کیفیت آب شُرب نیز از دیگر اولویت ها و مولفه های اصلی و اساسی است که اقدامات در این حوزه در حال انجام است.
استاندار سمنان با اشاره به معضل کم آبی در شهرستان های استان تاکید کرد: فرمانداران ، جلسات شهرستانی متناظر در حوزه حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی را به صورت مستمر در راستای پیشبرد مطلوبتر امور برگزار کنند.
هاشمی گفت : جداسازی آب مورد استفاده برای فضای سبز شهری از آب شرب از ضروریات فعلی در استان است که شهرداری ها باید به قید فوریت این مهم را اجرایی کنند.
استاندار سمنان در پایان گفت: بازرسی ها و نظارت برای جلوگیری از استفاده انشعابات غیرمجاز به دقت انجام گیرد و ضمن‌جمع آوری انشعابات غیرمجاز، برخورد جدی با خاطیان صورت گیرد.
به گزارش ایسنا- به دلیل کمبود منابع آبی و تداوم چند ساله خشکسالی ها در استان و کاهش ادامه دار بارندگی سالیانه در استان، این استان همواره با مشکل آب در بخش های مختلف و از جمله آب شرب روبرو است.
دو شهر بزرگ و پرجمعیت استان(سمنان و شاهرود) در چند سال اخیر همواره با کسری مخزن روبرو بودند و معمولا علاوه بر این دو شهرستان که به تنهایی حدود نیمی از جمعیت استان را در خود جا دادند، تعدادی از روستاهای استان نیز با تنش آبی روبرو بوده و در دوران پیک مصرف برخی از آنها با تانکر آبرسانی می شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۷ ۱۶:۱۹

بیگم معاون جهاد کشاورزی که گفته بود برای دو میلیارد نفر میتونیم آب فراهم کنیم بره سمنان خدا خیرش بده اونجا کم آبی هست رفع کنه.