• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402030704454
  • خبرنگار : 50250

تخصیص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان شهرکرد

تخصیص ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان شهرکرد تخصیص پیدا کرده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند متقاضیان را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

محسن مولوی هفتم خردادماه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ باید ۳۴۴۳ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شود، اظهار کرد: ۱۷ درصد از سهمیه ایجاد اشتغال در استان مربوط به این شهرستان است و تاکنون ۶۹ فرصت شغلی ایجاد شده در این شهرستان از ابتدای سال در سامانه رصد بارگذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان آغاز شده است، تاکید کرد: نظارت بر سامانه رصد اشتغال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و اشتغال‌های ثبت شده برای جلوگیری از انحراف تسهیلات رصد می‌شود، سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان شهرکرد جذب شد.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان شهرکرد از تسهیلات تبصره ۱۶، ۲۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: ۱۲۱۳ نفر به مبلغ ۲۰۴ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، ۷۷۴ طرح به مبلغ ۱۰۱میلیارد تومان در این شهرستان به بانک عامل در حوزه کارآفرینی و خوداشتغالی معرفی شده‌اند و ۳۲۵ طرح به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان مصوب شده‌ است.

مولوی افزود: باید کل سهمیه شهرستان شهرکرد در تسهیلات تبصره ۱۶ به سیستم بانکی معرفی شود، بانک‌های عامل مکلف هستند تا پایان تیرماه این تسهیلات را پرداخت کنند، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۷۱ پرونده در این شهرستان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان شهرکرد تخصیص پیدا کرده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند متقاضیان را به بانک‌های عامل معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شش طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان شهرکرد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا درآمده است، عنوان کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شوند.

مولوی با بیان اینکه به‌زودی یارانه دهک‌های یک، دو و سه در کشور ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: این افزایش در قالب کالا برگ و در راستای حمایت از سلامت غذایی اقشار کم‌درآمد اختصاص پیدا می‌کند، همچنین به افزایش تولید کمک خواهد کرد، ۸۰۰ فروشگاه در سطح استان به منظور توزیع کالا در نظر گرفته شده است.

کاهش سهمیه نانوایان شهرکردی مشکل‌ساز شده است

در ادامه بهادر عبدالغنی- سرپرست فرمانداری شهرکرد با بیان اینکه باید برای تعیین رسته‌های شغلی در شهرستان شهرکرد شاهد یک هماهنگی باشیم، اظهار کرد: گاهی به سمت ایجاد مشاغلی در شهرستان می‌رویم که بازار کار آن اشباع شده است، بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات باید بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی حرکت کنند، متاسفانه شاهد ابلاغ دستورالعمل در زمان مقرر نیستیم.

وی در خصوص مشکلات نانوایان در شهرکرد، توضیح داد: در ساماندهی نانوایی‌ها با مشکل مواجه هستیم، سامانه نانی نو دارای مشکلاتی است، سهمیه نانوایان کاهش پیدا کرده و بانک عامل و شرکت پشتیبان پاسخ مناسبی به مطالبات نمی‌دهد.

عبدالغنی افزود: کاهش سهمیه نانوایی‌ها موجب شده تا شاهد ازدحام در نانوایی‌ها و ایجاد نارضایتی در بین مردم باشیم، باید این مسائل آسیب‌شناسی شود.

سرپرست فرمانداری شهرکرد با اشاره به مشکلات مجتمع فناوران ۲ در این شهر، گفت: عصر امروز جلسه‌ای به منظور حل مشکلات سرمایه‌گذاران در این شهرک برگزار خواهد شد.

در پایان علی‌رضا جیلان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای چند پروژه ساخت هتل در این استان، اظهار کرد: اسکان مسافران در حوزه گردشگری حائز اهمیت است و باید زیرساخت‌ها در این حوزه تقویت شود.

وی با بیان اینکه جای خالی یک هتل پنج ستاره در چهارمحال و بختیاری مشهود است، عنوان کرد: برای احداث هتل نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم، تنها هتل مجهز در شهرکرد سه ستاره است.

جیلان یادآور شد: در حال اجرای طرح‌های گردشگری در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری هستیم، پارک قزل حصار در کیان، چشمه مایک در سورشجان، چشمه زنه هفشجان و امامزاده شاه منظر بخشی از این طرح‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha