• یکشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402030704416
  • خبرنگار : 50428

یک مدرس دانشگاه مطرح کرد:

 شخصیت مشتری باید در بازاریابی دیجیتال تعریف شود

 شخصیت مشتری باید در بازاریابی دیجیتال تعریف شود

ایسنا/اردبیل  یک مدرس دانشگاه گفت: در بازاریابی دیجیتال لازم است که شخصیت مشتری تعریف شود تا نیازهای مخاطب هدف مشخص شود و سپس متناسب با آن شخصیت محتوای سودمند تولید کرد.

سمیه صائب نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منظور ما این نیست که همه کسب‌وکارها باید از سبک و سیاق یکسانی در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند به‌عنوان نمونه، معمولاً انجام بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای B۲B و B۲C اقدامات متفاوتی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: اگر شرکت B۲B است، به این معنی که خدمات یا محصولات خود را به کسب‌وکارهای دیگر ارائه می‌کنید، اقدامات بازاریابی دیجیتال باید حول محور تولید مشتری راغب آنلاین بچرخد و هدف نهایی‌تان این باشد که با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اما اگر شرکت B۲C است و مشتری هدف نه یک کسب‌وکار، بلکه مصرف‌کننده نهایی است، معمولاً بسته به بازه قیمتی محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، هدف جذب مردم به سمت وب‌سایت و تبدیل آن‌ها به مشتری است، بدون اینکه ضرورتاً نیازی به تماس یا گفتگو با کارشناسان فروش باشد.

صائب نیا گفت: غالباً برای کسب‌وکارهای B۲C استفاده از کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست، در مقایسه با بسترهای کسب‌وکار محور، مؤثرتر است.

وی با بیان اینکه بازاریابی دیجیتال برای تمام کسب‌وکارها سفارش می‌شود، ادامه داد: بازاریابی دیجیتال از تکنولوژی‌های روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوه‌های تعامل با مشتریان استفاده می‌کند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم می‌آورد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: به کمک بازاریابی دیجیتال و تنها با چند کلیک می‌توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد؛ ازاین‌رو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل‌شده است.

صائب نیا تشریح کرد: همچنان با وجود تغییرات چشمگیر در حوزه بازاریابی دیجیتال برخی از کسب‌وکارهای سنتی کمتر به این نوع مارکتینگ اعتقاد دارند و این عدم اعتقاد نیز عموماً به‌خاطر عدم آگاهی مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha