سمیه صائب نیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: منظور ما این نیست که همه کسبوکارها باید از سبک و سیاق یکسانی در بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنند بهعنوان نمونه، معمولاً انجام بازاریابی دیجیتال برای کسبوکارهای B۲B و B۲C اقدامات متفاوتی را میطلبد.
وی اضافه کرد: اگر شرکت B۲B است، به این معنی که خدمات یا محصولات خود را به کسبوکارهای دیگر ارائه میکنید، اقدامات بازاریابی دیجیتال باید حول محور تولید مشتری راغب آنلاین بچرخد و هدف نهاییتان این باشد که با کارشناسان فروش شرکت تماس گرفته شود.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: اما اگر شرکت B۲C است و مشتری هدف نه یک کسبوکار، بلکه مصرفکننده نهایی است، معمولاً بسته به بازه قیمتی محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، هدف جذب مردم به سمت وبسایت و تبدیل آنها به مشتری است، بدون اینکه ضرورتاً نیازی به تماس یا گفتگو با کارشناسان فروش باشد.
صائب نیا گفت: غالباً برای کسبوکارهای B۲C استفاده از کانالهایی مانند اینستاگرام و پینترست، در مقایسه با بسترهای کسبوکار محور، مؤثرتر است.
وی با بیان اینکه بازاریابی دیجیتال برای تمام کسبوکارها سفارش میشود، ادامه داد: بازاریابی دیجیتال از تکنولوژیهای روز در راستای دستیابی به جدیدترین شیوههای تعامل با مشتریان استفاده میکند و با کمترین هزینه امکان فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات را فراهم میآورد.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: به کمک بازاریابی دیجیتال و تنها با چند کلیک میتوان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد؛ ازاینرو استفاده از دیجیتال مارکتینگ به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیلشده است.
صائب نیا تشریح کرد: همچنان با وجود تغییرات چشمگیر در حوزه بازاریابی دیجیتال برخی از کسبوکارهای سنتی کمتر به این نوع مارکتینگ اعتقاد دارند و این عدم اعتقاد نیز عموماً بهخاطر عدم آگاهی مناسب است.
انتهای پیام
نظرات