• شنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402030603431
  • خبرنگار : 50184

دونده ملی‌پوش کرمانشاهی:

همه هزینه‌ها را خودم پرداخت می‌کنم/ هدفم شرکت در بازیهای آسیایی است

همه هزینه‌ها را خودم پرداخت می‌کنم/ هدفم شرکت در بازیهای آسیایی است

ایسنا/کرمانشاه قهرمان چندین دوره دوی ماده ۸۰۰ متر دوومیدانی ایران با گلایه از عدم حمایت از دونده های قهرمان، گفت: برای مسابقات باید کفش هایی با مبلغ ۱۵ میلیون تومان از خارج از کشور سفارش بدهم که آن هم پس از چند مسابقه پاره می‌شود.

پژمان یارولی که اخیرا در مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی کشور پس از یک دور دویدن از ادامه مسابقه کنار کشید، در گفت و گو با ایسنا، علت این اقدامش را آسیب دیدگی عنوان کرد و افزود: حدود دوماه پیش از ناحیه ماهیچه همسترینگ کشاله ران دچار آسیب دیدگی شدم و تلاش کردم تا با حضور در مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی کشور دوباره در شرایط مسابقه قرار بگیرم.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از اینکه دور اول مسابقه را پشت سر گذاشتم، از همان ناحیه محل آسیب دیدگی احساس درد شدیدی کردم و برای همین ترجیح دادم از ادامه مسابقه کنار بکشم.

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران تصریح کرد: باتوجه به اینکه روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد مسابقات بین المللی جام امام رضا(ع) در شهر مشهد برگزار می شود، لذا ترجیح دادم خودم را برای آن مسابقات آماده کنم.

وی هدف اصلی تمرینات خود را حضور در بازی های آسیایی هانگژو اعلام کرد و افزود: تا پیش از بازی های آسیایی برای محک زدن خود در چند مسابقه داخلی و برون مرزی شرکت می کنم و اگرهم فدراسیون هیچ کمک و حمایتی نداشته باشد، با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت می کنم.

یارولی ادامه داد: در حال حاضر ورودی تعیین شده دوی ماده ۸۰۰ متر برای شرکت در بازی های آسیایی ۱.۴۷ دقیقه است  که همین رکورد را من در تمریناتم ثبت می کنم، بنابراین می توانم به راحتی در بازی های آسیایی مدال بگیرم.

وی در ادامه به بالا بودن هزینه های ورزش قهرانی در دوومیدانی هم اشاره کرد و گفت:  فعالیت  در رشته دوومیدانی مستلزم هزینه های زیادی است و از آنجایی که نه فدراسیون، نه اداره کل ورزش و جوانان و نه هیات دوومیدانی حمایتی نمی کند، مجبورم خودم همه این هزینه‌ها را پرداخت کنم.

دونده ۸۰۰ متر ایران اضافه کرد: در سال حدود پنج تا شش جفت کفش مخصوص دویدن تنها برای تمرینات پاره  می کنم که هزینه هرجفت آن حدود پنج تا شش میلیون تومان است.

وی افزود: برای مسابقات رسمی هم مجبورم کفش میخی از خارج از کشور سفارش دهم که قیمت هر جفت آن حدود ۱۵ میلیون تومان برایم تمام می شود و این کفش ها هم بیشتر از سه تا چهار مسابقه هم دوام نمی آورند.

یارولی که طی سالهای گذشته در مسابقات باشگاهی تیم پلیمر خلیج فارس را همراهی می کرد در خصوص ادامه همکاری با این باشگاه هم گفت: متاسفانه این باشگاه هنوز یک  مرحله از قرارداد سال گذشته ام را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: اخیرا شرکت ذوب آهن بیستون کرمانشاه اعلام کرده که می خواهد در رشته دوومیدانی تیم داری کند که اگر این اتفاق بیافتد، حاضرم با مبلغ کمتر برای تیمی از شهرم در مسابقات باشگاهی شرکت کنم.

این دونده ۸۰۰ متر ایران که چندماهی است به استخدام شرکت پتروشیمی کرمانشاه درآمده، با بیان اینکه در ماه های گذشته مدام برای حضور در مسابقات و تمرینات مجبور به گرفتن مرخصی ورزشی بوده، از همراهی مسئولین این شرکت قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha