پنجشنبه ۴ خرداد، نخستین نشست هم افزایی فعالان حوزه کودک فارس در مرکز فرهنگی آموزشی فرهنگیان شیراز به همت گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو برگزار شد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در این ویژه برنامه اظهار کرد: در اسناد تحولی ما مردم نقش پررنگی را دارند که شاهد آن هستیم که بهارنکو در این عرصه بسیار موفق عمل کرده است.
مجتبی همتی فر عنوان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سازکاری را طراحی کرد که ما به عنوان حاکمیت به شکل ویژه یاریگر مردم باشد و آنجا بود که یارستان کودکستان شکل گرفت تا رویشها و جوانههای موجود در سطح جامعه کشف و حمایت شود.
او با بیان اینکه یارستان کودکستان یک سازوکار بود و نه یک رویداد، در ادامه خاطرنشان کرد: فارس در این سازکار پیشرو و پیشتاز بود که ویژه برنامه متفاوتی را با عنوان قرار کودکی برگزار کرد که نشان میدهد با اعتماد به متولیان آن میتواند اتفاقات بسیار خوبی را شکل دهد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد: این راه پیش گرفته شده در فارس باید این هدف را دنبال کرده که رویداد نباشد و تبدیل به سازکار شود تا زنجیرهای شدن، نو آوری داشتن ، تبادل تجربه، تعامل بین میدان و اهالی فکر و تولید کننده محصولات خلاقیت را با خود به همراه داشته باشد.
همتی فر گفت: قوت گرفتن، قوی شدن و همراهی با یک دیگر میتواند این قرار مردمی و شبکه را خیلی محکم کند و ما نیز خودمان را حامی و پشتیبان میبینیم و امیدواریم که بتوانیم یاریگر شما باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این رویداد عنوان کرد: مجموعه بهار نکو مثل همیشه در زمینه مردمی بودن فعالیتها و حلقههای میانی پیشرو بوده است.
حمیدرضا قانعی با بیان اینکه تشکیل شبکه مردمی عرصه کودک به این شکل نشان میدهد که دانشگاه علمی کاربردی غدیر بر این مهم تمرکز دارد، گفت: و با آغاز فعالیت خود در حوزه کودک به عنوان آینده سازان کشور آن هم به صورت مردمی نشان میدهد که مجموعه بهارنکو آینده نگری خیلی خوبی کرده و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
او در ادامه افزود: امروزه مسئله مهمی که همه جوامع با آن مواجه هستند شیوه های تربیت و همچنین مهارتهای کودکان و نونهالان است که در تمام مجامع دانشگاهی دنیا به صورت جدی پیگیری میشود.
قانعی با بیان اینکه در کشور ما نیز چند سالی است که شاهد آن هستیم به شکل ویژهای در این عرصه ورود کرده، افزود: در برخی از مجموعه ها به تولید محصول رسیده و همچنین در حال یادگیری ادبیات همراهی و همزیستی با کودکان هستیم.
او با تاکید بر اینکه باید کودک را در ابتدا با هویتهای جامعه ایرانی اسلامی آشنا کنیم، گفت: چون این امر در سنین نوجوانی و بلوغ سخت تر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: اتفاق مهم این بوده که مجموعههای فرهنگی متمرکز شده و تولید محتوا را از برای نونهال و خردسالان داشته باشند.
قانعی با اشاره به اینکه هر زمانی که فارس در هر حوزهای ورود کرده منشاء خیر اثر برای کشور شده است، عنوان کرد: امیدوارم این چنین کارها که نیاز جامعه ما بوده را بیشتر در استان فارس ببینیم، چرا که این استان ظرفیتهای جدی در این زمینه دارد.
او با اشاره به نمایشگاه دایر شده در این رویداد گفت: این نمایشگاه مجموعه ظرفیتهای فارس در رشتههای مختلف بوده که به نظر میآید برخی از شرکتها و گروههای مردمی که در اینجا حضور دارند به بلوغ بیشتری رسیدهاند و حوزه بازار پردازی، مفاهیم اقتصادی و هنر بنیان را جدی تر گرفته و صرفاً به ارائه محتوا نپرداختهاند.
قانعی اضافه کرد: همچنین توانسته اند با بازار پردازی محصولات خودشان، کاراکترهایی خلق کنند که با کودکان ارتباط بهتر و معنادار تری برقرار کنند.
قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی غدیر نیز گفت: شبکه مردمی عرصه کودک به همت گروه موسسات دانش بنیان خانواده بهارنکو توسط دانشگاه علمی کاربردی غدیر شکل گرفت.
سید حمید حسینی هدف از راهاندازی شبکه مردمی عرصه کودکی را تعامل بین فعالان عرصه کودک و حاکمیت برشمرد و گفت: در طول تاریخ ثابت شده که درخشانترین حرکتها حرکتهای مردمی بودند که از کف جامعه جوشیده و به حاکمیت رسیده است.
او اضافه کرد: به همین منظور این شبکه مردمی و فعال را شکل دادیم و با برگزاری اولین قرار کودکی سعی کردیم تا این ارتباط را شکل دهیم تا در ادامه شاهد رقم خوردن اتفاقات اثرگذار و متفاوتی را در حوزه مهم کودک باشیم.
انتهای پیام
نظرات