• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402030302226
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار گرمی:

کمیته امداد بازوی توانمند دولت در رفع فقر است

کمیته امداد بازوی توانمند دولت در رفع فقر است

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی گفت:کمیته امداد امام خمینی(ره)بازوی توانمند دولت در رفع فقر ومحرومیت است.

حسین مولایی سوم خرداد در دیداربا مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در شهرستان گرمی اظهار کرد: کمیته امداد بازوی توانمند دولت در بحث مسکن، اشتغال و رفع دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند است.

 وی از این نهاد انقلابی به عنوان یادگار امام راحل یاد کرد و ادامه داد: خدمات متنوعی که کمیته امداد در مناطق شهری و روستایی برای دستگیری از محرومان انجام می‌دهد در ابعاد مختلف به ویژه اشتغال و مسکن قابل تحسین است.

 وی ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره را به نیازمندان یادآور شد و تصریح کرد: نه تنها در حوزه اشتغال اجازه ندادیم تا ریالی از سهم اعتبارات شهرستان برگشت بخورد بلکه در دولت سیزدهم سعی بر محرومیت‌زدایی و کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر است.

 فرماندار شهرستان گرمی از همراهی بنیاد علوی، بنیاد مسکن و سپاه در ساخت مسکن قدردانی کرد و گفت: در قالب نهضت ملی مسکن نیز زمین برای اقشار نیازمند تأمین شده و ۵۵ نفر از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

مولایی اضافه کرد: ‌انتظار می‌رود با همراهی دولت سیزدهم و مساعدتی که نهادهای انقلابی در مناطق محروم نظیر گرمی انجام می‌دهند، بخش عظیمی از دغدغه‌ها و مشکلات خانواده ها در ابعاد مختلف برطرف شود.

آمار دو برابری مدجویان شهرستان گرمی در مقایسه با میانگین استانی

علیرضا حسین نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: دهه کرامت و حماسه غرورآفرین فتح خرمشهر را پاس می‌داریم و یاد و خاطره فاتحان خرمشهر و دلیرمردان این مرز و بوم را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: در شهرستان گرمی تعداد مدجویان ما ۲۳ درصد خانوارهای گرمی را به خود اختصاص داده است.

حسین نژاد تصریح کرد: در استان اردبیل بیش از ۷ درصد جمعیت  تحت حمایت کمیته امداد هستند که این رقم در گرمی با رشد دو برابری، ۱۴ درصد است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال پرداخت تسهیلات ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: در استان اردبیل سال گذشته برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد که پرداختی تسهیلات بیش از ۳۹۷ میلیارد تومان از منابع داخلی، تبصره ۱۶ و ۱۸ بوده است.

 وی گفت: امسال قرار است ۵۰ درصد ظرفیت اشتغال در کمیته امداد ارتقا یابد که امیدواریم با همکاری فرمانداران بستر و زمینه تحقق این میزان اشتغال فراهم آید.

 حسین‌نژاد افزود: در بحث مسکن که دغدغه عمده گروه‌های آسیب‌پذیر است، ۶۵۰ واحد مسکن در مرحله احداث است که بخشی از این واحدها سال گذشته به مرحله افتتاح رسید.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان گرمی و با همکاری بنیاد علوی ساخت مسکن برای محرومان آغاز شده و از تعداد ۴۰۱ واحد مسکن احداثی در گرمی، انگوت، کوثر و مشگین‌شهر تعدادی از این واحدها در سال‌جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 حسین‌نژاد اضافه کرد: در قالب تفاهمنامه‌ای با سپاه و بنیاد مسکن نیز ساخت واحدهای مسکونی شروع شده و ۳۸۰ واحد پایان سال گذشته افتتاح کردیم و قرار است مابقی واحدهای در حال احداث نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

 وی بیان کرد: در کنار خدمات کمیته امداد، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز از طریق بنیاد مسکن به مددجویان روستایی پرداخت می‌شود تا ساخت واحدها در متراژ ۵۰ متر با نظارت فنی کمیته امداد هر چه سریعتر به اتمام برسد.

 حسین‌نژاد با قدردانی از فرمانداری گرمی در تحویل زمین برای ۵۵ واحد احداثی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در این زمینه اقدامات خوبی به همت دولت سیزدهم‌ آغاز شده و انتظار می‌رود هر چه سریعتر این واحدها به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha