به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این قانون دو سال پس از آن به اجرا گذاشته میشود که مجلس به طرحی رای داد که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها با قطار در کمتر از دو ساعت و نیم وجود دارد را ممنوع میکند.
این ممنوعیت شامل تقریبا همه پروازها میان پاریس و شهرهایی از جمله «نانت»، «لیون» و «بوردو» میشود هرچند منتقدان این اقدام را «ممنوعیت نمادین» توصیف میکنند.
لورن دانسیل، سرپرست گروه صنایع خطوط هوایی برای اروپا در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که ممنوعیت این سفرها، تاثیری حداقلی بر تولید دی اکسیدکربن خواهد داشت.
او افزود که مقامات دولت باید در عوض از راههای واقعی و قابل توجه برای حل این مشکل حمایت کنند.
دولت فرانسه میگوید که با درخواستهایی برای اعمال مقرراتی حتی شدیدتر روبرو بوده است.
برای مثال «کنوانسیون شهروندان فرانسه در زمینه تغییر اقلیم» که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۹ آن را تاسیس کرد و ۱۵۰ عضو از میان عموم مردم دارد پیشنهاد کرده بود که پرواز در مسیرهایی که امکان سفر میان آنها در کمتر از ۴ ساعت با قطار وجود دارد، لغو شود.
اما بعد از اعتراض بعضی مناطق و همچنین خطوط ارفرانس- کیالام، این مدت زمان به دو ساعت و نیم کاهش یافت.
گروه مصرفکنندگان فرانسوی «یو اف سی-کو شوازی» پیشتر از قانونگذاران خواسته بود همان پیشنهاد اولیه یعنی محدودیت چهار ساعتی را حفظ کنند.
این گروه گفته است: میزان دی اکسیدکربنی که یک هواپیما به طور متوسط برای هر مسافر منتشر میکند ۷۷ برابر قطار در همان مسیر است، با این حال قطار ارزانتر است و زمان هدر رفته هم به ۴۰ دقیقه محدود میشود.
این گروه همچنین از شبکه راهآهن سراسری فرانسه خواست با اعمال تدابیری مانع گرانی سفر با قطار یا افت کیفیت سفر از طریق راهآهن شود.
انتهای پیام
نظرات