• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402030100487
  • خبرنگار : 71145

درگیری میان نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق

درگیری میان نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان عراق

نمایندگان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در پارلمان اقلیم کردستان عراق به دلیل اختلاف بر سر قانون انتخابات با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان اتحادیه میهنی کردستان عراق نسبت به فعالیت مجدد کمیسیون انتخابات در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات اعتراض کردند و این اقدام را غیرقانونی دانستند، در حالی که نمایندگان بلوک دموکرات فعال نشدن کمیسیون انتخابات را مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر دانستند.

به گزارش شبکه «رووداو» عراق، زانا ملا خالد، رئیس بلوک حزب دموکرات کردستان، به خبرنگاران گفت که با فعال شدن مجدد کمیسیون انتخابات در شکل فعلی با سایر جناح‌های پارلمان موافقت شده است.

اما او در عین حال خاطرنشان کرد که در مورد تعداد آنها اختلافاتی وجود دارد. کرسی‌های اختصاص داده شده به اقلیت‌ها در پارلمان یک نقطه گیر و منشأ اختلاف بین دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی است.

آنچه جرقه اختلاف را تا حد درگیری در پارلمان کردستان بالا برد، «افزودن ماده فعال سازی مجدد کمیسیون انتخابات در دستور کار جلسه امروز» بود؛ اقدامی که اتحادیه میهنی کردستان با توجه به اینکه آیین نامه داخلی مجلس مستلزم اعلام موارد جدید در دستور کار جلسه حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع جلسه است، آن را غیرقانونی دانست.

هر چند جلسه پارلمان اقلیم کردستان به دلیل تنش‌های موجود دچار وقفه شد؛ اما پارلمان اقلیم کردستان پس از به تعویق افتادن جلسه خود به دلیل "درگیری فیزیکی بین نمایندگان" جلسه خود را از سر گرفت و به فعال شدن کمیسیون انتخابات رای داد.

خبرنگار شفق نیوز با بیان اینکه پارلمان اقلیم کردستان رای به فعال شدن کمیسیون مستقل انتخابات داد، توضیح داد که پارلمان این منطقه پس از رای گیری ۵۸ نماینده این تصمیم را تصویب کرد. این تصمیم علی‌رغم وقوع درگیری‌ها و تنش‌هایی که در جلسه مجلس رخ داد، اتخاذ شد.

خبرگزاری المعلومه به نقل از وب‌سایت اتحادیه میهنی کردستان گزارش داده بود، ریواز فائق، رئیس پارلمان کردستان عراق "بر اساس بند سه ماده ۱۸ آیین نامه داخلی پارلمان اقلیم تصمیم به تعویق جلسه پارلمان گرفت."

در تنش و زد و خورد بین اعضای اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن دو طرف ثبت شد.

اتحادیه میهنی در  عین حال بر لزوم پایبندی به توافقات و تفاهمات صورت گرفته بین گروه‌های سیاسی و احزاب نماینده در اصلاح قانون انتخابات و توافق بر سر همه موضوعات مرتبط با روند دموکراتیک در اقلیم کردستان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha