• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402023019056
  • منبع : نمایندگی سمنان

شناسایی و کمک به مادران در معرض تصمیم به سقط با راه اندازی مرکز نیکوکاری

شناسایی و کمک به مادران در معرض تصمیم به سقط با راه اندازی مرکز نیکوکاری

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از افتتاح مرکز نیکوکاری جهادی نفس با فعالیت در سه بخش شناسایی مادران در معرض تصمیم به سقط، ارائه مشاوره با بهره‌گیری از متخصصین، فرهنگ‌سازی و حمایت از خانواده‌ها گروه هدف در دهه مبارکه کرامت آغاز به کار می‌کند.

محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ۳۰ اردیبهشت ماه هدف از ایجاد مرکز نیکوکاری نفس را کمک به چالش بزرگ جمعیت که در کشور دانست و تصریح کرد: این مرکز باهدف نشر و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت و با نیروهای متخصص حوزه بهداشت و درمان دردهه کرامت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز نیکوکاری نفس، قرار هست در کنار مرکز نفس به نشر و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت کمک کند، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت و دوری از تک‌فرزندی، کمک به خانواده‌های دارای مشکل و حل معضلات آنان جهت حفظ جنین سالم و تربیت کنشگر حوزه جمعیت از دیگر اقدامات این مرکز است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، بهره‌گیری از نیروهای متخصص (حوزه بهداشت و درمان) را تفاوت و مزیت عمده مرکز نیکوکاری جهادی نفس را با دیگر تشکل‌هایی که در حوزه جمعیت کار می‌کنند دانست و برشمرد: این رویکرد تخصصی باعث می‌شود تا آموزش‌ها، پیگیری‌ها و اغناسازی ها با رویکرد علمی بوده و قطعاً و یقیناً باب مناسبی در موضوع کمک به مبحث جوانی جمعیت می‌باشد.

وی با اشاره به وجه تسمیه نامگذاری این مرکز نیکوکاری اضافه کرد: نفس مخفف (نجات فرزندان سقط) بوده و در مرکز نیکوکاری جهادی نفس ‌ که با همین عنوان نامگذاری شده در راستای پیشگیری از سقط جنین سالم تلاش می‌شود که خانواده‌های بسیاری را از سقط فرزندان در راهشان منصرف کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان یادآوری کرد: در حال حاضر ۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان سمنان در حال خدمت رسانی به نیازمندان است که از این مجموع ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha