• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402023018867
  • خبرنگار : 71496

انصارالله یمن از بیانیه اجلاس جده انتقاد کرد

انصارالله یمن از بیانیه اجلاس جده انتقاد کرد

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از بیانیه اجلاس سران عربی در جده گفت، این بیانیه مطابق واقعیت نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن در توییتی از بیانیه اجلاس اخیر سران کشورهای عربی در شهر جده انتقاد کرد و نوشت، این بیانیه بیانگر واقعیت نیست و رهبری امت عربی را تایید نمی‌کند.

الحوثی در ادامه نیز نوشت، اگر یک اقدام واقعی وجود داشت، اجلاس سران به توافقی همراه با یک الحاقیه منجر می‌شد که دارای نکات متعددی بود و از زمان انتشار آن اجرا می‌شد.

این چهره جنبش انصارالله یمن در ادامه آنچه از نظر او باید در بیانیه جده ذکر شده بود، برشمرد و نوشت، اول مورد توقف تمامی بودجه‌های حامی شبه‌نظامیان از سوی کشورهای عضو اتحادیه عرب است، همچنین تمامی این حمایت‌ها باید به گروه‌های فلسطینی مبارز تحویل داده شود و تمامی معاملات با هر کشور عضو که به این تصمیم پایبند نباشد، لغو، حساب‌های بانکی آن مسدود و تمامی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی آن متوقف شوند.

الحوثی درباره بند چهار بیانیه جده نیز توییت کرد، آنچه نتایج خوانده می‌شوند، قدیمی شدند و دیگر از جمله موضوعات مذاکرات نیستند و درواقع همانند گذشته فرمالیته شدند، تاکید کشورهای متخاصم به این نتایج نیز نشان می‌دهد آنها به دنبال صلح نیستند.

او در پایان نیز نوشت، این همان تصمیم عربی است که هیچ عربی با آن مخالفت نمی‌کند.

در بیانیه پایانی اجلاس جده به بحران یمن اشاره شد و اتحادیه عرب بار دیگر بر حمایت خود از هر آنچه ضامن امنیت و ثبات کشور یمن بوده و خواسته‌های مردم این کشور را محقق کند، و نیز حمایت از اقدامات بین‌المللی و منطقه‌ای جهت رسیدن به یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن بر اساس نتایج ابتکارعمل کشورهای خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی آن، نتایج گفت‌وگوی ملی یمن و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت تاکید کرد.

همچنین اتحادیه عرب بار دیگر حمایت خود را از شورای ریاستی یمن وابسته به دولت مستعفی برای «برقراری امنیت، ثبات و صلح در یمن به شکلی که ضامن توقف بحران در این کشور باشد»، اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۳۰ ۱۱:۰۱

ایندفعه دیگه حرفی از جزایر ایرانی زده نشد بنظر میاد اتحادیه عرب نم نم داره ب واقعیات پی میبره و اینکه بدون اتکا ب قدرت روزافزون و مقتدرانه ایران بزرگ تو این منطقه کاری که ایران اجازش را صادر نکنه عملی نیست حتی اگر تمام قدرت متعارف و غیره متعارف ایالات لاته متحده را تو خاورمیانه مستقر کنند بیفایده است از طرفی ب پایان دادن ب محاصره ملت مظلوم یمن و پرداخت خسارات گسترده ای که اعتلاف عربی عبری غربی ب ملت مظلوم و مقاوم و سرافراز یمن اشاره ای نشد و‌ این حکایت از نسنجیدگی و ناپختدگی در این امور دارد ،