• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402022918617
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت:

رسانه‌ها حمایت‌های فرزندآوری را اطلاع رسانی کنند

رسانه‌ها حمایت‌های فرزندآوری را اطلاع رسانی کنند

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: از رسانه‌های اردستان انتظار داریم قوانین و حمایت‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری را اطلاع رسانی کنند تا باعث انگیزه خانواده ها شود.

امیرحسن بانکی پور، در همایش ملی دوقلو و چند قلوها در شهر اردستان، اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت تسهیلات ویژه‌ای برای دوقلو دیده شده است که مهمترین آن یک سال مرخصی زایمان برای مادران خواهد بود. همچنین تسهیلات فرزندآوری چندین برابر فرد عادی برای دوقلو و چند قلوها دیده شده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی فرزند دومش سه قلو شده باشد یک فقره وام ۶۰ میلیون، یک وام ۹۰ میلیون و یک وام ۱۲۰ میلیون که جمعا ۲۷۰ میلیون پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه با سود ۴ درصد است و شش ماه اول تنفس دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده موضوع اهدای زمین طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان برطرف شده است و در اردستان هیچ مشکلی برای اهدای زمین به واجدان شرایط وجود ندارد.

بانکی‌پور با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا برای خانواده‌ها انگیزه فرزندآوری ایجاد شود، گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار مادر که فرزند دوم آنها به دنیا آمدند بدون هیچ گونه شرطی خودرو دریافت کردند و بیش از ۸۰ درصد از افرادی که وام ازدواج درخواست دادن وام قرض الحسنه دریافت کردند ولی در موضوع رسانه ای کردن آن و اطلاع رسانی اینگونه انگیزه‌ها ضعیف کار شده است.

وی اضافه کرد: وام فرزند آوری امسال از فرزند اول ۳۰ میلیون است و تا فرزند پنجم ۱۵۰ میلیون به صورت قرض الحسنه و با شش ماه تنفس پرداخت خواهد شد. از رسانه‌های اردستان انتظار داریم قوانین و حمایت‌های جوانی جمعیت و فرزندآوری را اطلاع رسانی کنند تا باعث انگیزه خانواده‌ها شود و هر دستگاهی مانع قوانین و اجرا می شود را معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه شهرستان اردستان پایین ترین نرخ باروری در استان را دارد، گفت: از مسئولان شهرستان اردستان درخواست داریم از ظرفیت و فرصت‌های نیروی انسانی اردستانی‌های خارج از شهرستان و استان استفاده کنند تا با انگیزه بخشی و یک کار عملیاتی زمینه مهاجرت معکوس و نرخ فرزند آوری تغییر کند تا اردستان در موضوع جمعیت از بحران خارج و آباد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha