• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402022818256
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی:

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط عمومی‌هاست

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

جهانبخش سلمانیان، پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه، در همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در استانداری آذربایجان شرقی، افزود: روابط عمومی‌ها بار بزرگ اطلاع رسانی، تعامل و وکالت سازمان‌ها در بطن جامعه را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: بخش عمده کار روابط عمومی‌ها معطوف به حوزه رسانه است و در این حوزه باید پاسخگو و فعال باشند چرا که رابط اصلی سازمان‌ها با رسانه و جامعه هستند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید در کنار ارتباط و روابط سازنده با رسانه‌ها، به عنوان وکیل سازمان‌ها زبان سخنگوی آن‌ها و گوش شنوای مشکلات مردم باشند.

سلمانیان با بیان اینکه به عقیده کارشناسان حوزه ارتباطات و روابط عمومی، عمر تثبیت شده روابط عمومی‌ها در دنیا به یک قرن و در کشور ما به ۷۰ سال بر می‌گردد، ادامه داد: علاوه بر کارکرد رسانه‌ای روابط عمومی‌ها، پیدا کردن و حل مشکلات حوزه فعالیت سازمان‌ها و نهادها از رسالت‌های روابط عمومی‌ها بوده و باید در جهت اعتمادسازی و جلب سرمایه اجتماعی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مولفه اصلی سرمایه اجتماعی، اعتمادسازی است، یادآور شد: روابط عمومی‌ها علاوه بر جامعه بیرونی، نگاه درون ساختاری نسبت به تعامل و گفت‌وگو با کارکنان مجموعه و انعکاس مشکلات و اقدامات انجام شده از سوی آنان برای حل این مشکلات را بر عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: معرفی نقاط مثبت سازمان و نشان دادن نیمه پر لیوان به مردم و جامعه، پاسخگویی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه و ایجاد تفاهم و رفع سوتفاهم‌ها بین سازمان و جامعه هدف، از دیگر رسالت‌های روابط عمومی هاست.

وی افزود: پیش آگاهی و آماده سازی عموم برای اجرای برنامه‌ها از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها بوده و باید در این راستا، زمینه سازی و پیوست پیشینه کارها را انجام دهند.

وی اظهار کرد: پاسخگویی به ابهامات و شبهات، اجرای مناسب برنامه ها و مناسبات، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسوولان، بازنمایی درست فعالیت‌ها و افکار سنجی عمومی از دیگر رسالت‌های روابط عمومی هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha