• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402022616573
  • خبرنگار : 71145

تهدید انصارالله به ازسرگیری حملات به عربستان و امارات

تهدید انصارالله به ازسرگیری حملات به عربستان و امارات

عضو ارشد انصارالله یمن گفت: ائتلاف عربی توقف عملیات نظامی و رفع محدودیت در مرزهای تحت کنترل این گروه را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، از اعضای ارشد انصارالله یمن، ائتلاف عربی را به تأخیر در توقف عملیات نظامی و رفع محدودیت در مرزهای تحت کنترل انصارالله متهم کرد و خواستار آمادگی برای هرگونه تحول میدانی شد.

به گزارش «روسیا الیوم» الحوثی که عضو شورای عالی سیاسی متشکل از انصارالله است، روز یکشنبه در راهپیمایی همبستگی با ملت فلسطین که در استان صعده برگزار شد، مردم یمن را به بیداری و آمادگی دائمی دعوت کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی با اشاره با ائتلاف عربی گفت: دشمن تا به این لحظه توقف در حملات و رفع محاصره از یمن را به تعویق انداخته است.

الحوثی با اشاره به ازسرگیری حملات انصارالله علیه عربستان و امارات گفت: «می‌بینید که عربستان و امارات امروز در مقابل یمن شکست خورده‌اند و گنبد آهنین اسرائیل را می‌بینید که در حفاظت از صهیونیست‌ها شکست خورده؛ پس چگونه می‌تواند از کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند، حمایت کند».

وی بار دیگر بر حمایت انصارالله از فلسطین تأکید کرد و گفت: راهپیمایی امروز ما تأیید کننده ثبات یمن در قضیه فلسطین است و ما بر تداوم نبردمان در مقابل دشمن تأکید می‌کنیم.

محمد علی الحوثی همچنین شب گذشته به تصمیمات شورای ریاستی یمن گماشته شده از سوی عربستان در خصوص ارتقا، تسویه‌حساب‌ و اعطای دستمزد راهبردی به ۵۲ هزار و ۷۶۶ کارمند غیرنظامی، امنیتی و نظامی اخراج شده در استان‌های جنوبی طی ۲۹ سال پیش واکنش نشان داد.

الحوثی در توییتی در واکنش به این تصمیم گفت: چگونه وجدانتان شما را به خاطر اتفاقات ۲۹ سال پیش سرزنش کرده؛ اما وجدانتان شما را به خاطر سربازان فعلی که همراه با عربستان سعودی و آمریکا از پرداخت حقوق‌شان سرباز زدید، سرزنش نکرده است. نام و شماره نظامی آنها مشخص است، حتی اسرای آنها در لیست شما قرار نگرفته‌اند؟».

وی از عربستان سعودی خواست حقوق پرسنل نظامی کنونی را هم پرداخت کند.

رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن روز دوشنبه تصمیماتی را برای ترفیع، تسویه حساب و اعطای دستمزد راهبردی به ۵۲ هزار و ۷۶۶ کارمند غیرنظامی، امنیتی و نظامی که بعد از جنگ ۱۹۹۴ پس از برکناری از مشاغل خود در استان‌های جنوبی اخراج شدند، امضا کرد.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha